Mie

2010-06-21
21:02:32

hej o hå! nu e vi i sverige igen...
home in sweden again o va e de för väder man möter?! tacka vet jag soliga rhodos där man hamnar i värmeböljans tid :) men okej de e faktiskt skönt o komma hem till verkligheten också...man får inte ha de för bra för länge för då uppskattar man inte de så mycket...veckan har i allafall varit på topp...jag o filip e något solbrända o de e lite av halva grejen man kan inte ha samma hudfärg som innan man åkte...

de har varit diverse aktiviteter något som e mer eller mindre obligatoriskt om man inte ska börja klättra i bergen av rastlöshet...de där me o ligga vid poolen en hel dag e inget som inspirerar så mycket rastlösheten anfaller o de kryper i kroppen...så därför tro de eller ej men jag har för första gången i mitt liv åkt moped o detta i grekland självklart var hjälmen en obligatorisk säkerhetsutstychel o filip kör mycket bra! det blev också en vända till rhodos stad för att se vad shoppinglivet bjöd på...man kan säga att de e bra o ha upplevt de men de e inget man kan skryta med...så vi tog oss en drinket vid hamnen istället man e ju inte negativ :) fredagen spenderades med ett gäng fransmän på en båt mitt ute i medelhavet...en topputflykt...men jag gillar inte fransmän så mycket men båten stannade så att man fick hoppa i vattnet som såg precis ut som en pool...lite saltare o lättare att flyta på!

hemresan satte lite krydda på tillvaron...eftersom vi e exemplariskt i tiden checkar vi ut i tid e startklara för hemresa med bussen till flygplatsen...i vår fina apollopärm står det att vi ska åka buss 20,45...o eftersom apollo skriver om de gått mer än 30 minuter ska man ringa o fråga va de e frågan om...o de visar sig att bussen inte funkar...så då fick vi ännu en gång uppleva de spännande taxiåkandet på den lilla ön...första gången va de ju när vi gick vilse o inte ens filip visste va vi va...då kan man ju börja bli nervös...efter en nära döden upplevelse så va vi på flygplatsen...man andas ut o tänker nu ska de väl inte va mer problem...tji fick jag! övervikt...hur kan man ha övervikt när man inte köpt nåt när de gick så smidigt att åka dit?! problemet löses med en euro-sedel...stressigt i sådana här sammanhang...mot säkerhetskontrollen...där tutade de i alla fall inte som på dit resan då man fick passa på att visiteras...jag som ser både fredlig o oskyldig ut! efter en halv natt i himlen så va vi på annan mark...danmark kastrup även där pratar dom ju skumt...jag o filip e dom ända som e kvar längst o ändå kommer inte hans väska...så typiskt! men även de löste sig bra ju :)

språkproblem man lätt stöter på i främmande länder...helt plötsligt pratar man svenska sen ska man byta över till sin exelenta engelska...något jag inte hängde me på hela tiden...då jag använde mig av hello i svenska sammanhang o tack så mycket...hej...hejdå i främmande språk sammanhang...men jag måste säga att min språkutveckling e oerhört utvecklad sen min resa till usa! blev något chockad när jag ska besöka toaletten på rhodos flygplats då en kvinna helt plötsligt börjar prata svenska med mig...vadå så kan man väl inte bara ta förgivet att jag e svensk...tur för henne att jag på ett enkelt sätt kunde kommunicera tillbaka!

hej o hå vänner :)

RhOdoS



Kommentarer:
#1: Johanna

wow de verkar som en sjukt bra resa! :)) vettu, jag har också druckit drink i rhodos stad. den var alkoholfri. jag var inte mer än tretton eller på sin höjd 14 då jag fick uppleva den ön. :))



ser fram emot fler foton på fejjan! :))

2010-06-21 @ 22:54:13
#2: mie

sjöbeck den alkholfria tiden e förbi...men visst e stämmningen med ett paraply o en o annan detalj allt piffigt :) men de känns bra att vi vatt på samma ställe...så vi ha nåt gemensamt från föregående solsemester :)

2010-06-21 @ 23:09:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: