Mie

2010-03-10
20:13:02

LONDON
ett ställe på jorden där dom liksom aldrig lärt sig köra på rätt sidan om vägen...serverar pommes till frukost...o en hotellstandard under all kritik! men i övrigt ett fint ställe med mycket trevliga affärer :)

med en start från kristianstad där vi lyckades underhålla vår nya resekamrat mellan kristianstad till hässleholm så kände vi att detta va mycket lyckat...efter en resa över en bro så va vi där kastrup en flygplats man liksom gillar! vi e sjukt moderna o ordnar våra egna boardingkort skriver ut sånna där lappar...en hel vetenskap helt enkelt! vi intar en dansk frukost o chillar vidare mot taxfree för att köpa lite vin inför resans festligheter :)

vi hamnar på planet...mina vänninor e oförskämt lugna o kontrollerade tycker jag...måste säga att jag e djupt imponerad! värsta servicen o läser aftonbladet nånstans där missar jag hela säkerhetsgrejen...men jag vill inte heller höra att "när vi hoppar ur planet ska ni dra ur den här" vadå när?! ska vi hoppa ?! vi hamnar i alla fall i london...lyckas välja en trappa med 175 trappsteg något som vi aldrig kommer att göra om med 11 kg väskor...egentligen gjorde vi mest de för att inte vi ville åka hiss i ett främmande land...efter mycket om o men har vi hittat o landat på vårt hotell...de första jag gör e att sno lite handdukar från vagnen...hur kan man ge 2 handdukar till 3 personer...vi fick helt enkelt ta saken i egna händer...vi lämnar mycket snart vårt hotell för att ta en taxi till madame tusseu...jag kommer vilse o hittar inte mina vänner...de e en traumatisk upplevelse o ja får prata engelska med en personal...jag ville utmana ödet o gå skräckrundan något jag inte gör om igen...

kvällen tillbringar vi med shopping :)

lördag morgon o vi vaknar upp sönderfrysta o loppbetna jag bara väntade på att en kackelacka skulle krypa fram...när man tänker engelsk frukost tänker man extrem frukost...o va får vi torra bullar eller varmhållna rostmackor med sylt o smör...tack men nej tack! vi shoppar o om vi hittar mycket trevligheter :) ett litet besök på picadilly circus hinns med...kvällen väntas det fest...o om vi hade trevligt med eget impoterat vin lånade vinglas...tar oss en förcider på en pub vidare mot en indisk buffè...o så ut mot ett uteställe som e ett kombinerat bowlinghall..." whats the older?!" en efterfest på ett cafe innan ens klockan slagit tolv...

söndag o vi kör lyxfrulle med pommes lite frulle o sen en kamp till att komma till flygplatsen...jag o sjöbeck fick tunnebanekort från en italienare vi hamnar vid tunnelbanan o ja blev genast klämd mellan dörrarna traumatsik upplevelse vill jag säga...jag trodde jag skulle åka iväg ensam o förlorade i ingenstans...efter många turer e vi på flyglplatsen...där vi får oss ett fint internt skratt :)

en topp resa med ett snusk hotell...

over and out vänner :)

lift
elevator
fittingroom

om jag har utöka ordförrådet :)

 


Kommentarer:
#1: Johanna

"mind the gap please"

2010-03-10 @ 22:58:56

I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks.

2010-12-29 @ 04:52:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: