Mie

2010-09-17
19:15:35

diagnos X...
...var jag än hamnar o vilka komplikationer min kropp än stöter på e jag ett X...ett symptom ingen känner till o jag läggs automatiskt i undantagsfacket...vissa säger intressant andra skiter i vilket...man pendlar mellan olika utlåtande o rekommendationer...ena stunden ska de tas mycket ipreen andra stunden förstörs mina njurar va man inte förvirrad innan blir de inte bättre av att de där människorna som bör kunna ställa en diagnos inte kan vara överens...

på tal om min oralhälsa så har min golfboll fått ett förminskat utseende man kan kalla den oliven...mitt 10 dagars pencillin gör susen...tydligen kan även detta intas då man har halsfluss...otur att man inte hade nån form av halsinfektion på samma gång...för de smakat visserligen inte särskilt mycket men biverkningar av illamående o huvudvärk känns inte så spännande...men med nästan 2 kartor kvar så ska jag väl bara öppna munnen o svälja! mitt senaste tandläkarbesök var alltså inte något långvarigt besök trots pencillinordniation...jag kommer in hittar genast till kroken på väggen...tandsköterskan uppmärksammar min känsla för att hitta...men jag menar på vem hittar lixom inte i sitt andra hem?! jag hivar upp mig i den berömda tandläkarstolen med fjärrkontroll...jag får en dregelservett runt halsen and thats it! längre än så kommer jag inte eftersom hon inte ser in i min mun då det är en stor golfboll i vägen...

jag är ledsen det finns inget att göra mer än att äta pencillin...du har riktigt mycket otur o jag har ingen förklaring på varför detta kan drabba dig 2 gånger...ibland blir de bara så...

okej jag accepterar detta utlåtande jag ska ju trots allt inte till magaluf så jag slipper fråga om alkoholförbud...jag e på väg från stolen o hon ber mig lägga mig ner igen...jag e ju en snäll medborgare o gör vad hon säger...lite spolning tydligen det ser ut som en nål utan spets men de gör precis lika ont som om de vore en spets...krampar fast i stolen...fan va de gör ont! det trycks in en servett i handen på mig...skölj o torka lixom! jag blir fri o ska återkomma om inte mina problem löser sig...jag återkommer inte trots de intressanta tidningarna i väntrummet!

det känns som att jag kunde bytt namn till tandläkare bloggen...men nej jag hoppas det är slut på besök där borta...istället tar jag mig till sjukan det kommer att va blodprov o magnetröntgen inom kort...inget att skratta sig lycklig till men ändå dom kanske ändå tar mig lite på allvar...

de e inte bara regn i livet...lilla saga har anlänt o de e hela fantasistyrkan rörande överens om att de betyder lycka...jag önskar linnèa o alec välkomna in i föräldrarskapslivet o elin in i moster/faster världen...en värld man inte kan va utan när man väl upplevt den...


Kommentarer:
#1: Johanna

haha du är ju ett medicinskt under! :))

ikväll blir de bio! :))

2010-09-17 @ 19:34:56

Incredible site!

2012-05-29 @ 07:36:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: