Mie

2011-09-12
19:44:38

blåbärsbullar...bowlingklot och gråsuggor!
var tog helgen vägen?!
fullspäckat i vanlig ordning...men först ett extrem pass på darins 22-12! Den sista timmen va händerna lite skakis det där med ingen sömn är inte nyttigt...spännande att testa på något annat nja...jag är ingen bagare jag men självklart ställer man upp om man ändå bara ska vara hemma och drälla! Det var mycket bröd och bullar...tyvärr så höll inte riktigt min kordinationsförmåga till blåbärsbullarna vilken koncentration knappt jag kunde prata under tiden och det är inte ofta det händer så det var ett riktigt hantverk de där :) när jag kom hem i fredags var ju planen att sova men nej det blev ingen större ro för det...sova bör man men man dör inte!
lördag och man var åter i jobbtagen men denna gången på min ordinare plats på fantasi och även fast jag är glad att jag börjat plugga så är jag glad att det inte va i ett bageri jag skulle stå i! när man jobbar på gula huset jag då får man va beredd på diverse spektakel som att irene hoppar ur en taxi kl.6.30 på morgonen...bg får en frukostvän som tar tag i hennes iphone och vill lyssna på musik! joda så att välkomna här är vi alla som en familj :) kvällen bjöd på bowling och fest! som förutspått blev det trevligt i vanlig ordning :) mycket spex och ingen lugn och ro!
söndag kalas i tollarp det känns alltid bra och göra något vettigt dagen efter :) kvällen bjöd på "hur många lingon finns det?" filmen och trots viss sömnattacks påverkan så måste jag säga vilken toppen film!
idag har man åter varit tillbaka på hkr...jag har kommit på att naturkunskap eller biosfären inte alls är min grej! jag vet inte riktigt hur man ser nöjet med att hälla ut en spann jord med massa småkryp om det inte finns några barn som tycker det är kul...tack men nej tack detta var inte kul! jag tycker dom här små krypen är mindre trevliga men man kanske vänjer sig!
över och ut ikväll tvättar jag grönt!

hur blir det jord?

panelen av små genier svarar

 

- "En mask äter och sen bajsar den ut jord! Den både äter jord och sen bajsar den jord"

- "Man tar grus och sand och sen blandar man lite. Och sen tar man lite svart färg. Eller?"

- "Det börjar med att en maskros växer, en kanin äter maskrosen, en räv äter kaninen, det blir rester av kaninen, larver äter av kaninresterna och av kaninresterna blir det jord och såhär går det om och om igen!"

”…det kommer från maskarna!”

- ”Man måste ta något speciellt medel på sanden, sen måste man vattna!...(funderar en stund)…eller jag vet inte om man gör så…"

- ”Matjord? Alltså jag vet inte…”

 


Kommentar:

It's very difficult to look for the children. You should look for any their activity.

2011-10-17 @ 09:01:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: