Mie

2013-04-05
17:56:22

det nya livet
...har börjat, ett års träningskort har tecknats!
 
Och detta kan sluta precis hur som helst...i tisdags var det inte bara pappas födelsedag utan dagen då mitt nya liv fick en ny start. Ett nytt steg som jag varit inne och tassat på fler än en gång i mitt liv, men som alla andra gånger känner jag att taggningen är total som alltid i början. Men denna gången ska jag försöka göra på nåt annat sätt för att behålla taggningen för träning, jag har börjat på ett positivt sätt med träningskompisar. Jag tror på att inte vara ensam utan ser hellre att jag blir tvingad till träning av någon annan, eller tvingad ska jag inte kalla det men vem vill vara den klena som bangar att träna?! Två träningspass har skrivits in i livet, ett halvt och ett helt. Inte nog med detta stora kliv så har inlinesen invigds, vilket är en positiv träningsform och även ett transportmedel för att komma från punkt A till punkt B. I samma stund vill jag skynda på Kristianstad kommuns gatusopare att få tummen ur och få gatorna grusfria, mest för att kunna ha livet i behåll.
 
En vit helg har passerat något jag inte är negativ, utan ser det mer som en positiv knuff i mitt nya liv. Trots mitt positiva uttalande till det vita, så ska det ändå bli mycket trevligt med 21-årsfest imon! 
 
Alla dessa så kallade självstudiedagar börjar ja numera drukna i, förra terminen fick man va glad att man inte drunknade i en stressig skolvärld. Denna terminen har det hänt nåt märkligt, då det lyser självstudier något som jag uttnyttjar på det sätt jag gillar. I onsdags var det roadtrip till stens huvud, kiviksmusteri och en sväng i tivoliparken kan ju inte annat än att uppskatta dessa dagar jag fyller ut mina självstudiedagar med! 
 
Lägenheten kallar på städning så det finns inte mer att göra än att slå slag i saken...
 
 
ett av mina odlingsprojekt...detta är en framtida tomat!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: