Mie

2013-04-28
20:40:08

klassåterträffen...
...blev mer en diss än en hiss!
 
En olustig känsla infinner sig i kroppen när man hamnat med ett glas fusk champagne i en lokal dukat för 100...runt omkring ser man det ena ansiktet efter det andra som inte blivit helt annorlunda på 10 år. Det är reunion  och alla eller ja de som va på plats från 9:onde klass verkade laddade...inte alla men framför allt inte jag. I det stora hela så hade 6 st från klass 9F hittade sig tillbaka till Karlshamn...och visst kände jag igen mina gamla klasskompisar och visst var det kul att ses, men jag hade hellre föredragit detta under ett lättsammare förhållande...en 3-rätters middag som får allt annat än halv8 betyg...visst parmaskinka är ju modernt och förmodligen en lyxig förrätt för vissa och visst är det kul med buffè för...men vad hände med efterrätten?! chokladpudding...är det ens en tillåten efterrätt i ett sådant här sammanhang...jag kunde likväl tagit med mig en egen pulverpåse och blandat lite chokladpudding, verkar som det varit en ekonomisk insparing! Egentligen borde jag väl inte klaga när inte efterrätt är min starka sida just gilla mässigt, men en kommentar var det absolut värt...alkoholen flödade, men jag bestämde mig efter ett glas fusk champagne och två cider att nu fick det nog räcka med den varan...det blev liksom inte en bättre situation. Jag får väl inflika att min champagne inte smakade diskmedel eller om det nu va tvättmedel som den alkholfria Kasson fick...hon var förnuftig men fick ändå ett sämre alternativ...märkligt! När de glada och tajta 87:orna dansade loss och hade trevligt kastade vi in handduken och ännu en gång upptäckte jag att högstadiet nog inte va en bra tid i mitt liv...Men vistelsen i Karlshamn var inte bortkastad tid för det, nej! Jag fick dejta 4 barn och träffa 2 likåldrade människor som jag faktiskt trivs att umgås med...
 
Imorgon stundar en viktig dag i mitt liv...eller nej inte i mitt liv som helhet men viktigt för mina betygs skull. Lärarbesök på det stället där jag hänger med mina kompisar mellan 1-3 år...jag vill väl inte påstå att jag är nervös så att jag inte kan sansa mig, men tummarna hålls och jag hoppas på bästa dagsform från alla inblandade!
 
Imorgon kväll är det invigning av något alldeles speciellt...det är dags att världen får en alldeles färsk och inspirerande blogg från företaget...där olika skribenter kommer att medverka, vilket bl.a är vår egna kändiskrönikar Elin Iversen...ett spännande namn just nu! Vill ni få en försmak så är ett besök på Magdalena Graafs blogg något jag varmt rekommenderar...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: