Mie

2013-08-30
22:33:46

Hej hösten!

Det är precis så det känns och med tanke på allt som händer, så vill jag nog ändå mena att det stämmer. Jag gjorde premiär med stickad tröja och jeans idag det har ju bara en höstlig klang det. Imorgon är min officiellt sista dag på mitt sommarjobb, vilken sommar det har varit. Jag hörde nånstans där det va någon som avbröt i ett intressant samtalsämne "och vilken bra sommar vi haft" hon hade rätt, men hon avbröt och det är väl mindre rätt. Men bra inflik!

På måndag börjar femte terminen på högskolan och steget närmare examen är verkligen på gång. Kikade in kurslitteraturen inför terminen, blev lika chockade över alla dessa engelska titlar som när jag tackade ja till ett bröllopsmöte där mannen i förhållandet bad om att hålla mötet på engelska. Vad skulle jag säga?! Risken att det blivit fel tårta med knacklig engelska kändes inte långt bort...jag ursäktade mig och tänkte samtidigt att jag är underutbildad i engelska men det skulle medföra svårigheter om mötet skulle fortlöpa i detta språk. Mannen som hade ovanligt stor påverkan på bröllopstårtsvalet agerade nån form av tolk trots att både jag och kvinnan verkade förstå varandra. Det blev mer svengelska än vanligt, jag sa ett ord på engelska och på nåt sätt räddade jag upp det med en svensk översättning. Så här i efterhand inser jag att det nog lät märkligt, men tusan jag är inte bra på engelska trots att jag och kvinnan verkade ha en språklig conection.

Största intresse på sommarjobbet har legat på marknadsföring, jag tappar själv hakan över hur väl det lyckats och funderingarna hamnade på om jag valt fel framtid...men kom på mig själv att barn kan inte vara fel! Jag säger 401 och mer behöver ju knappt nämnas mina fantastiska kollegor vet och förstår att det är en större stund än många andra. Vi skrattar högt och pratar om glassdrinkar och champagnen Roger, det kommer att firas inom kort det är ju trots allt succé! Jag väljer att arbeta dygnet runt och svara på kommentarer den tiden på dygnet det faller in, men jag har länge känt att man kan lyckas bara man anstränger sig. En i företagstruppen har tagit steget upp till staden som jag får helgkänsla i under alla dagar i veckan, jag pratar om Stockholm. En fantastiskt stad där det i princip finns allt, trots att det är många mil emellan håller vi kontakten och hon är med om det vi är med om och tvärtom, det är bra! Trots att jag tycker att det ska bli skönt att börja skolan kommer jag sakna kollegorna som alla önskar sig och såklart vår kändiskollega i Stockholm!

Helgen är en sån ensam hemma helg när mannen i hushållet också håller till i Stockholm, populär stad jag själv var ju där senast som i tisdags! En tom säng känns inte alls lockande men det är där det kommer sluta ändå, imorgon är ju trots allt sista dagen på sommarjobbet!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: