Mie

2013-08-07
18:02:12

När man blir sådär extremt dissad på jobbet!
Sedan tidigare är det säkert känt att kunderna på företaget är speciella på många sätt...några för att de är trevliga, några för att de surar, några för att de använder stället som en form av samtalsterapi och så har vi den typen som fäster sig vid vissa i personalen och i princip unviker andra!
 
Jag har känt av vibbarna förut men idag blev det bekräftad mannen som bor ett kvarter bort väljer att lämna lokalen för att det är just min hjälp han undviker. Det handlar mest om att jag inte vet exakt vad han brukar beställa, ni vet "sommarjobbssyndromet", vi sommarjobbare har inte stenkoll på stammisarna som mestadels vistats på de andra delarna av året än sommaren. Mannen går fram till min kollega som sitter i lugn och ro och äter, vilket inte är ett jättevanligt fenomen med tanke på att rast tillgången på företaget kan vara glest. Så det är en stund på dagen vi försöker hålla lite lägre profil på, men ibland blir det svårt när vissa kunder har bestämt sig för att det är just den kollegan som sitter på sin rast som den kunden vill bli betjänad av. Mannen kommer tillbaka efter avslutad rast och beställer det där "gamla vanliga"...efter mannens lunch är det dags för efterrätt, Gelato en mycket vanlig efterrätt på företaget. Jag släpper det jag har i händerna men blir ännu en gång dissad, då han med bestämt uttryck vill att min kollega ska hjälpa honom. Den extremt svåra beställningen av jordgubbs och vaniljglass kände jag sådär i efterhand också kunde blivit lite väl svår att hantera så det var tur att mannen var bestämd vad det hjälpte assistans. En sista gång tar jag dissen då mannen ska köpa hem mjölk. Livet som cafèbiträde kan vara besvärligare än vad man tror...det går upp och ner! Min wordfeud kund kom in någon minut senare och pratade om allt mellan sjukdomar och semestrar, livet på en pinne man vet aldrig vad kunderna har i åttanke när de tar steget innan för dörren men många gånger kan man ana det bara genom att se dom ute på gatan...
 
Snart behöver jag nog en paus...jag ser fram emot att skolan ska börja igen! Men självklart kommer jag att sakna att inte träffa mina fantastiska kollegor varje dag! Idag har jag fått praktisera i glassrummet, jag hade rekommenderat att ta en titt in på Darins för att studera den fantastiska cookieglassen det är något alldeles speciellt med den dekorationen. Men egentligen är det Fantasi ni borde komma till och testa den 100% Marabou mjölkchokladglassen vilken succè. 
 
Kvällen bjuder på golfturnering i Yngsjö och jag ser framemot när team R&M står där som segrare!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: