Mie

2013-02-03
17:42:00

ålder är det bara en siffra?!
jag vill tro det! men visst är det inte det?! 
 
en nära vän som precis fyllt 25 börjar få rynkor...det är vad hon själv säger i alla fall! inköpen blir bara mer och mer nu ska det inhandlas mirakelkrämer för att släta ut rynkan som inte kläckts...eller är jag förblindad och blundar för någon annans rynkor?! för att på det viset ha hopp om att jag själv inte har blivit drabbad... hoppas fortfarande på en slät hy. Vi är i vilket fall fler och fler som passerar den magiska åldern 25! en annan vän och kollega som närmar sig sitt 21 levnadsår menar att det känns gammalt...jag själv ser det som en mycket ung ålder! Som 21-åring var det jobb 24/7 samtidigt som det var viktigt att hålla sitt festliga liv i skicka...det var inte ovanligt att det var hemgång runt 3 och 3 timmar stod man på företaget något sleten men glad! Glad för att man uttnyttjat alla dygnets timmar...glad för att man fått träffa fantastiska människor...glad för att man hade energi!
 
Nu finns inte det senariet på kartan...inte på det intensiva sätt i alla fall! men vem vet man kanske gör en repris bara för att testa om denna 5 år äldre kroppen pallar trycket! Det har ju redan visat sig att det finns små defekter som kommit med åren...
 
stämmer det att man är inte äldre än man gör sig?! 
 
På tal om annat som tillhör vuxenlivet ringde radiotjänst mig precis...på dolt nummer! Är det nåt nytt att använda sig av det dolda?! Jag är ju inte en positiv anhängare av den sortens medlem...men jag betalar! vad jag betalar för och om det är värt det kan jag inte stå för...när svt väl visar något som svenska folket tycker är bra blir det mest fiasko!
 
söndagen är snart passerad men vilken effektivitet när man börjar den redan kl.5.17! Frågan är bara hur länge man pallar ikväll åldern faller ju snart mot 26 trots allt!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: