Mie

2013-02-06
19:45:39

kan jag ha startat något dåligt?!
jag har hört att tvättstugan inte är bra för grannsämjan...det kan nog till och med varit så att det är på denna platsen i huset det uppstår flest bråk! i tidigare hus jag bott i har tvättstugan inte varit heligare än någon annan plats i huset...men nu är det skillnad! Här är det alltid rent...tvättstugan ser ut som ny varje gång! Trevligt men det skapar en osäkerhet i mig blir den tillräckligt ren när jag är klar?! Att torka golven anser jag är lika mycket överkurs som att stryka sin tvätt så sånt läggs det inte någon energi på! för visst är risken större att det blir fotspår på golvet om det är ett blött än ett torrt golv...
 
förrvirringen som uppstår idag får mig att svikta lite i samvetet mot grannarna...dom kanske tror att jag är en sån tvättmarodör...men nej så är inte fallet! jag skyller på datumförvirring i samband med ett missförstånd med mig själv! Min tvättid skulle start kl.16 vilket gör att jag tar hissen ner kl.15.55, sorterar tvätt och startar maskinerna...en timme senare gör jag samma sak...timmen efter upptäcker jag en främmande tvättpåse! Min första tanke är det någon som ska snylta på min tvättid det skulle kunna va okej...men upptäcker att jag bokade tvättid till igår tisdag! I stress packar jag ihop min tvätt för att skynda upp i lägenheten och låsa in mig. Min förhoppning är att detta inte kommer spridas till övriga grannar att det är någon som springer och tar tvättider...det hade verkligen kunnat skapa osämja grannar emellan! Jag som anser att vi har fått mycket god kontakt med grannarna, inte så god att jag vågar ha galna fester men så god att vi hälsar på varandra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: