Mie

2013-07-29
22:47:55

Med alla fem sinnen!

Nu har man kommit in i ett "börja kännas som jag jobbar som förr" igen. Men vilket är långt ifrån, nu existerar ledighet och något så ovanligt som att ha rast. 15 minuter är det och mer än tillräckligt när det gäller att tugga ner dagens första mål. Snart börjar skolan igen och jag är faktiskt inte negativ, ska bli kul till och med. Det blir lite som semester i alla fall första veckan! Men vilka kollegor man har, fantastiskt!

För att återgå till jobbet och de 5 sinnena. Vi har ju en hel mångfald av människotyper, för det mesta är det bara givande och spännande. Men något som är mindre spännande är när det ska viskas, mumlas och liksom på nåt sätt inte få fram budskapet kunden vill ha fram. Maxgränsen för att säga va ligger väl på 3 gånger och efter det får man ju helt enkelt chansa. Tur stammisarna inte bryter mönstret och tar samma där räcker det med minnet. Jag kan tro att kunderna tycker allt tjat om kvitto är något irriterande, för mig är det en rutin och det kan sägas på helt fel ställen i konversationen. Oftast hamnar det i slutet men har man otur kan det bli nånstans där man ska fråga om kunden vill ha något annat och de magiska orden bara spyrs ut "vill du ha kvitto". I takt med att frågan hamnar rätt i konversationen uppskattas ett ja eller nej (är det kvitto tävling uppskattas ett nej) något som händer när det ska svaras på den frågan kan ibland uppstå som ett nja. Det kan uppfattas precis som "hen" man vet varken ut eller in. I den osäkra stund bjuder jag på kvittot för att minska komplikationer med skatteverket!

Nu väntas 3 dagars ledighet, vilket också innebär 3 utflykter och jag får väl passa på att träna upp min hörsel så jag kan komma tillbaka på fredag i fin hörselform!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: