Mie

2013-06-29
07:42:19

Turistlivet!

Ännu en dag där pensionären inte kan sova längre än till 7 på morgonen...jag undrar varför jag blivit en morgonmänniska...tycker det verkar uttröttande i långa loppet! Morgon i Barcelona och solen visar sig från sin ljusaste sida så vitt jag kan se från hotellfönstret. Något vi inte fick uppleva från start igår, till en början fick jag en känsla som jag kan få i Sverige när det är molnigt och ett svart moln som lurar i luften. Värdelöst, men det ordnade upp sig och vi invigde soldäcket på hotellet! Dagen började med hotellfrukosten som till hälften bestod av kakor, verkar bara va i Sverige som det där med frukost ska va ett nyttomål. Fortsatte dagen med hop on-off buss, vi tog turistandet ut till sin verkliga spets. Något vi upptäckte var att Ipaden är mycket populär att ha med för att kunna fotografera, märkligt med tanke på storleken. Vi tog ett hop-of och hamnade på stranden där det intogs lunch och ett väldans letande efter en supermarket, det fanns ingen, vi hittade ingen, chockerande och vi som behövde vatten på stört fick sätta oss på ett café.

Kvällen bjöd på finmiddag på Hard Rock café och findrink! Annorlunda mot torsdagens chock hak. Shoppingstråket var till den glada överraskningen :)

Tur Filip har en mer sund morgonsovning än mig så vi slipper hänga på låset på frukosten när den öppnar. Dagen kommer att bjuda på strandliv och shopping!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: