Mie

2013-03-25
22:21:00

livet som 26
...har ännu inte varat i allt för många timmar, så jag ser mig som 25 tills jag kommer i ordning med de nya siffrorna!
 
det har varit firande i dagarna två! Lördagen bjöd först på 6 timmars jobb...på företaget har även den mycket tråkiga och hemska händelsen framkommit, att allas vår Irene lämnat denna jord. Visst har det varit lite sorg på företaget för hon har ju ändå haft en roll, som en av de bästa stammisarna. Kvinnan som gärna sjöng en sång, hjälpte till med skadehantering av personalen, kunde 10 språk, ville gärna tända ljusen och vara allmänt hjälpsam. Tankarna har gått till krutkvinnan Irene...
 
Lördagen va det festligheter inbokat på lasarettsboulevarden, vänner i massor vilket betyder fantastiskt sällskap! Fina och grymma presenter hade dem med sig! Mitt nya aktiva liv ska börja, finns liksom ingen återvändo nu är mattan, balansplattan, träningstidningen och barsen här och jag har alla möjligheter att börja till beach 2013. Min ipad, ja läs MIN ipad jag kan inte få nog av att visa min glädje över denna investering, den har fått tillbehör av en oerhört praktisk penna. Jag har skaffat ett beroende som jag inte hade behövt, men för att spara ryggen i denna ålder är det en bekvämlighet sak att kunna luta sig tillbaka i soffan när jag vill läsa bloggar och annat spännande som finns att göra. Något mindre roligt va den lilla påhälsning kl.22.55, det va ingen mindre än väktaren...detta är första gången något sånt drabbar oss och vilken tidpunkt! Nån granne hade förmodligen en dålig dag och pallade inte trycket från musiken som inte hördes ut i trappen, NEJ för det gjorde den inte det höll väktaren med om, sen att isoleringen mellan lägenheterna inte är på topp är ju sin sak men man är ju väldigt välkommen att komma in själv och säga hej också annars har man nog inte i ett lägenhetshus att göra...men men alla är vi olika och vissa har förmodligen inte fått någon vettig uppgift i livet förutom att störa sig på andra! Men det får bli festpaus för en helg i alla fall och då är det inte för grannens skull utan mer för min egen kropp och själs. Sammanfattningen av kvällen var ändå på topp!
 
Pensionär som man är vaknar jag 6.20 på självaste födelsedagen, kan det vara en tidsintällning i kroppen eller är det min ålderdom som gör sig påmind?! Jag låter det vara osagt och avvaktar på vidare morgonbeetende. Efter gårdagens klagomål var det inte värt att börja röja i denna arla morgonstund men kl.8 va det på sin plats att lägenheten fick sig det utseendet den är värd att ha...För att vänta in dagens gäng med en något mindre ålder! Vi åt gelatoglass som "putade eld" och det va "longer" i lägenheten lyckan var total :)
 
Trots åldersökning finns det inte paus i livet...skolan kallade och det var småkryps jakt, vilket jag ställde mig negativ till när de dessutom skulle flytta in i lägenheten. Skadedjur vill man ha bort och inte in, men för en gång skull kan man glädjas åt kylan, då inte de otäcka krypen vågar visa sig ännu, det blev alltså inte mer levande än mig, Filip och växterna i hemmet! Projekt 2 var att plantera fröer i vår närhet, jorden tyckte läraren att man kunde ta utifrån. Jag ansåg att det inte skulle se bra ut om jag smög runt i rabatterna för att få med mig jord in så jag inhandlade mitt livs första blomsterjord, kan innebära en del vuxenpoäng! Även en lime inhandlades i hopp om att ett en kärna att plantera, sannolikheten är liten men den va tom på kärnor...istället fick det bli gurka, kvisttomat och tulpan. Tulpanens frö kallas nog för lupin men google hade inte de bilderna jag hade behövt för att vara säker på att jag valt rätt del av tulpanen att plantera...men det återstår ju att se!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: