Mie

2013-05-03
21:04:08

På lasarettsboulevarden är man aldrig ensam...
...eftersom isoleringen inte är bättre än att jag hör när grannarna nyser!
 
Det är nu jag inser att det kanske inte var helt märkligt att väktaren kom på oväntat besök...själv ser jag nysningar och fest som bagateller i vardagen och det är något man får leva med rent ljudmässigt...annars finns det ju lämpligare boende där grannarna inte vistas inom samma radie!
 
Det kan hända att bloggen har blivit lite åsidosatt den senaste veckan...något som är helt försvarligt då jag är en av bloggarna i en helt nykläckt blogg, en blogg om företaget...något både du och jag har saknat,  besöksstatistiken går inte att jämföra med min då jag blir nästintill obefintlig!
 
Gårdagen bjöd på årets första lopp, nämligen vårruset i Malmö...jag är ingen klassisk löpare, jag skulle vilja kalla mig gångare något som mer är min grej efter knäskadan jag ådrog mig för ett år sedan. Frågan är hur länge man kan skylla på den där gamla skadan?! Jag antar att det är precis till den dagen det inte gör ont och jag rehabtränat klart...något som säkerligen ligger inom några års radie. Min aktivaste träning ligger inte på gymmet just nu...jag har inte "hunnit"...finns det något som heter att man inte hinner jag har tänkt om i den frågan och anser mer att det är en prioreteringsfråga! För visst hade jag kunnat gå till gymmet efter dagens dubbelpass med start på förskolan för att fortsätta på office...men jag tänkte på hälsan i en stressrelaterad bemärkelse samtidigt som soffan kändes lockande. Tillbaka till vårruset, vi och 7000 andra hade hittat till Malmö...systrarna E och Ax valde spring kolummen medan jag tog jogging kolummen...vettigt av oss kan tyckas. Värre va det med en hel del andra på plats som ansåg sig vara i bättre form än vad verkligheten visade...frågan är varför man placeras sig i "spinga fort" kolummen (hur man nu definerar springa fort...luddigt!) när man har barnvagn och verkar ha i närmaste tanken att gå eller de tjejgäng som har en bredd av storlek större och går tillsammans 3 st i bredd för att inte ens ha en uns om att gå till sidan när dessa aktiva löpare ska förbi...men visst är det bra att alla människor av olika sort valde att hitta sig till loppet men förnuft och ärlighet är ju också bra egenskaper...
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: