Mie

2013-11-17
20:00:05

Den goda gärningen!
Idag har jag haft dejt med mina 2 minsta stjärnor! Vi började ta oss ann årets julmässa på Yllan, vi skrev önskelista till tomten. Topp 2: racerbilar och racerspel och frågar man storebror så vill lillebror 2 och halv månad önska sig blixten mqueen av tomten. Visst är det praktiskt att kunna göra önskningar till tomten som en win-win situation. Storebror vet att lillebror inte leker med blixten mqueen ännu och kan därmed låna lillebrors julklappa samtidigt som han gör en god gärning och hjälper lillebror som ännu inte upptäckt talets gåva att berätta för tomten vad lillebror önskar sig. Godiset som tomten bjöd på smakade inte bra ansåg Wille, nu vet tomten det och man får ju hoppas att den kommentaren inte påverkar årets julklappskörd. 

Efter besöket hos tomten intog vi en klassisk söndagsmiddag på pensionärs restaurangen vid Statoil. Och idag va det verkligen på tiden att mata de stackars ankorna. Jag pratar om goda gärningar i plural! Ankorna eller änderna om man vill så säga vallfärdade till bron där vi delade ut gårdagens bröd. En liten flicka med vad jag antar var hennes mor eller farföräldrar ställde sig vid bron för att få en upplevelse likt den man får på en djurpark som Skansen. Där står Wille med två påsar bröd och flickebarnet inget bröd alls, så vi bestämde oss dela med oss av brödet. Flickan blev glad liksom hennes mormor/farmor & morfar/farfar som genast tog fram telefonen för att fotografera upplevelsen. Vi blev en del i deras dag och de tackade för brödet. Ankorna va inte helt överens om uppdelningen av brödet, men det är något det fick lösa på egen hand. När vi skulle ta oss tillbaka kommer en såndär liten hund med ett koppel bakom sig springandes mot oss, ägaren hade tappat kopplet och jag som i grund och botten inte tillhör hundmänniskotypen stannade den lilla maratonlöparen. Ägaren sparade in på lite egen löpning och visade glädje och tackade över att jag avbröt hundens egna löptur, hade det varit en stor hund hade jag väl antagligen flytt fältet istället. Det är små men goda enkla vardagliga gärningar, ska man uppmärksamma något så naturligt eller ska vi bara låta det vara en del i vardagen?! 

Annars har jag skickat in terminens andra examination, jag håller tummarna för ett bra betyg, åtminstone ett godkänt! Veckan har även präglats av ett besök i Ullared, där jag fyndade nåt oerhört. Plötsligt blev jag väldigt nöjd med min konst att kunna spendera pengar! Årets första julbord har besökts och det är ju en tradition som är lika trevligt varje år. Jag har varit på min första fest i Hässleholm och det är ju en ny erfarenhet, annars känner jag att åldern börjar påverka mitt val av lördags underhållning!

Just nu ligger glädjen i kvällens avsnitt av solsidan, över och ut!





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: