Mie

2013-11-04
22:24:44

Plötsligt trodde jag att däcket skulle ramla av....
Det handlar inte om något annat än bilkörning...och jag har fått uppleva min livs första vattenplaning! Jag blev inte bara rädd, yrseln gjorde sig påmind.

Jag va vald som första chaufför inför söndagstripen till väla, visst är man glad för förtroendet. Stolen åker fram och backspegeln justeras efter mina 159 cm och man blir liksom som ett med bilen. Det olustiga blir bara att det känns som Filip sitter i baksätet i jämförelse med mig, jag kan liksom inte se honom som en framsätes passagerare när vi har en längdskillnad på 24 cm. Det är när jag får hjälp med diverse funktioner som det säkert känns att vi sitter i framsätet båda två. Vädret som utspelade sig under gårdagen va ett klassiskt vad jag vill kalla det söndagsväder antingen shoppar man eller kollar på film. För att försäkra mig om både min, filips och bilens säkerhet förhör jag mig om vilket beteende som passar sig i vattenplaningsituationer. Frågan uppkom som om jag vore synsk och skulle veta vad som skulle ske. Informationen va att hålla hårt i ratten, något jag egentligen gör under hela bilfärden så situationen skulle inte behöva bli knepigare. Bilen börja helt plötsligt att hacka, min första tanke är att nu lossnar däcket. Men jag får ingen reaktion från min medpassagerare på det sätt som borde blivit om däcket var på väg åt olämpligt håll. Självklart ifrågasätter jag vad som händer?! Vattenplaning, en helt vanlig vattenplaning! Min yrsel gör sig påmind herregud hade jag inte hållt i ratten hade vi kunnat hamna i nåt räcke eller nåt i den stilen. Det är konstaterat att min nya erfarenhet är vattenplaning och vi överlevde!

Det blev en trevlig shoppingtur på väla, men framför allt ett besök på Ikea. Är det bara jag som ser det nödvändiga med att besöka Ikea för att köpa matlådor och impulsköpa 3-pack saxar?! I samboförhållandet har vi delade åsikter men det blev ju en himla trevlig söndag. 

En liten notis från gårdagens snabbinköp från det lokala maxi, jag har dåligt samvete och kan inte släppa att jag handlade upp någon annans pantkvitto som låg på golvet...ska man lämna in ett sånt kvitto eller vad gör man?! Vi impulshandlade en film i kassakön för 39kr! Jag kommer väl antagligen tappa mitt Ica kort bara för att jag ska få känna av pantkvittot...

Jag träffas på fantasi imorgon mellan 5-13 välkomna!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: