Mie

2013-10-23
12:31:03

Dålig dag på det lokala maxivaruhuset!
Det kunde ju gått sämre under dagens besök, men så kunde det ju gått betydligt bättre också. Jag har ju haft lathetsförmågan att köra bil till maxi två gånger denna veckan. Jag skyller på för mycket varor för att gå. I måndags gick allt som planerat jag gick runt med en sån där kundkorg på hjul och alla avdelningar passerades smärtfritt. Skillnaden var däremot under dagens maxi besök, då jag för övrigt valde samma smidiga form av varukorg. Det är borta i mejeriavdelningen som jag ofta tycker har en för låg temperatur för att det ska kännas behagligt att vistas i, men för mejerivarornas skulle så är det inget jag lägger någon större vikt vid. Idag var tanken att impulshandla en 1,5 liters mjölk, är det en vara som kan impulshandlas?! Jag lyfter på paketet som för övrigt måste varit av dålig kvalitet då jag tappar det och hela överdelen öppnas. Det är inte bara en stor pöl av mjölk på golvet, utan det är två pensionärer som har mjölk på både byxor och skor. Hade jag varit 5 år så hade situationen varit enklare men nu klassas jag i många hänseenden som vuxen pga min ålder, jag var helt enkelt tvungen att be om ursäkt och hämta personal för att torka upp fläcken. Efter det gled jag iväg på min fortsatta shoppingrunda i hopp om att bli färdig relativt fort och undvika möten med de nerstänkta pensionärerna! Jag andas ut och kommer ut till bilen där jag hade hoppats på att bilen framför mig kört så jag sluppit backa och hålla på, men nej den va kvar. Ovanligt mycket folk och bilar på maxi idag förresten. Jag börjar backa ut och vågar inte backa för långt i rädsla om att bilen som precis hämtats ut från verkstaden skulle behöva hamna där igen. Jag kör fram och backar igen var på jag ser en kvinna i backspegeln som vinkar bak mig, en andra kvinna står och väntar på att få parkera sin kundvagn, vilket inte går eftersom jag backar precis framför. Den vänliga kvinnan får mig att backa rätt och lämna parkeringen inom kort. Men hur tackar man en sådan här människa?! Ser hon om jag vinkar?! Tuta kan man väl inte göra?! Kliva ur bilen och tacka verkar för seriöst, så jag testade en liten lätt vinkning och hoppas på att hon såg den. I framtiden kommer parkering framför kundvagnsgaraget undvikas liksom impulsinhandling av mjölk!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: