Mie

2013-09-22
19:25:32

Plötsligt står man där och har fått ett bröd axeln...

Egentligen borde min resterande lediga tid utnyttjas till litteratur och ja ännu mer litteratur. Synd att jag får känningar av att det lika gärna skulle kunna agera sömnpiller som kunskapsvidgande. Det innebär att jag aktiverar mig på annat sätt en söndags kväll som denna.

Tre senaste dagarna har tillbringats på företaget, både på gott och ont. Och på ont skulle jag peka på mannen 40+ som visade ett annorlunda agerande och på gott skulle jag peka på mina kollegor. Och inte att förglömma kändismötet på företaget, jag håller er på hals vem detta kan vara. Ett av alla ljusen i min vardag heter William, i torsdags var det överrasknings hämtning på förskolan som va planerat. Märkligt att fröken hade drömt om honom på natten, när han själv förklarat att han varit hemma hela natten. För att lyxa till det blev det fika med Willes nya favvi "fokladboll" och efter det lekte vi kurragömma på torget och tittade på en traktor. Det är så spännande att få umgås med kids man få liksom uppleva saker som man inte annars skulle gjort. Självklart blev det date med ett annat ljus Olle som precis börjat le!

Åter till företaget, gästspelandet började redan i fredags. En fredag vi skriver till historien då en aggressiv man kastade bröd på mig, vanligtvis får man ta lite skit rent verbalt men nu är jag beredd på det mer fysiska också. Nästa klädinköp får väl bli skyddsväst eller nåt i den stilen eller varför inte en enkel cykelhjälm?! Lördagen bjöd inte på några attacker men barfota barn, jag vill inte lägga mig i andras sätt att ta hand om sina barn. Men springa barfota på café, jag vet inte riktigt om det är sunt för dom små liven. Sen kan man ju vända på det, vissa låter barnen ha löpträning med skor på i våra soffor. Jag vill ju inte förhindra rörelse men jag har svårt att se den lilla flickan springa med skor hemma i vardagsrums soffan...jag vet inte det kanske bara är jag som rekommenderar att inte uppfostra barn på det sättet! Söndag, harmonisk och även så kallad vilodag. Den varan har jag inte känt av men är inte bitter för det, jag hade IFKs tränare och före detta landslagsspelare på besök på företaget. Så spännande va det kändisbesöket, men det är på den nivån det ligger i Kristianstad annat har jag hört att det är i Stockholm!


Kommentar:
#1: Sjöbeck

Kan inte låta bli att skratta när jag läser din historia. Förlåt. Förstår ju att det är en traumatisk upplevelse. Ser fram emot att se dig i cykelhjälm och skyddsväst nästa gång jag besöker företaget. Men först - dinner torsdag kväll! :))

2013-09-23 @ 16:23:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: