Mie

2013-07-22
22:07:00

Semestertider...

...det är ju precis vad det är just nu!

Och på nåt sätt har man helt plötsligt mindre tid trots att man borde ha mer av den varan. Bloggen får stå till sidan när solen visar sig. Efter två veckor av dubbeljobb unnar jag mig 4 dagars ledighet eller det är ju visserligen bara en kvar, men jag gillar läget. Lördagen tillbringades till en början i Åhus, stället som lever upp under sommaren och framför allt under handbollen. Kul, trevligt och mycket folk! Eftermiddagen tillbringades i vä och kvällen i Karlshamn, det är viktigt att tiden utnyttjas till max.

I söndags invigdes mitt första svenska strandhäng då även kroppen fick sig en iskall sväng av det svenska havet, jissus krampen va inte långt borta. Minimannen var med och på nåt sätt går tiden mycket fortare, jag som brukar tröttna ganska snabbt på stranden hade och göra hela tiden. Och så lite grillning på det.

Idag har jag chockat mig själv genom att sova alldeles för länge...hur lyckas jag?! 9.30 och jag själv blir i chock sådana tider är inte vanliga för pensionären. Och dessutom har dagen tillbringats med att döda tid i solen också chockartat för denna kropp, en dag är det jag klarar tur det finns andra planer imon! När jag chillade i solstolen med musik så kommer grannen mittemot ut med hörlurar, borde jag kanske också göra något liknande kanske inte grannskapet gillar min podcast?! Tiden på balkongen skulle ändå inte vara så många minuter till för exakt kl.13 försvinner solen och solstolen får medtagas ut på baksidan och jag som hade köpt lite lektyr på maxi i form av mama och kors&tvärs. Kan varmt rekommendera dessa! Efter denna stressiga dag skulle jag få finbesök till tacomiddag. Vi fortsatte mot arenan för handboll och vidare på Åhus för en Otto glass!

Imon väntar ett besök på ivö med minimannen och päronen. Morgondagens stora grej är båtresan över då Wille inte riktigt precis som jag kan förstå hur en bil kan åka båt, spännande spännande!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: