Mie

2006-08-08
15:32:19

så fel ja hade...jehovastanten hade inte glömt mej...
ja som trodde ja blivit av me jehovas tanten...men nej ! så fel ja hade....

chefen: - ee ha du pratat me jehovas ?
hmm...antar att ja gjorde de ja...

tanten hade visst inte glömt mej som ja hoppats på...ångrar mej att ja inte kunde va lite oärlig...bara inte någon på jobbet missuppfattat o tror att ja e me där i jehovas...de låg i alla fall ett brev me 2 böcker i ett kuvert...

"Hej Mia
Det var verkligen trevligt att prata med dig en stund. Nu hade jag inte hemma de böcker som jag tänkte, men här är ett par intressanta, som du har stor nytta av, hoppas jag.
Den ena handlar om evolutionen och skapelseberättelsen och den andra om biblens trovärdighet genom vetenskapsmäns, historikernas, arkelogernas rön och fynd.
Jag hoppas att du tycker om dem, om du inte vill behålla dem,då kan du alltid lämna dem till jehovas vittne eller deras rikets sal där mötena hålls. Jag skulle vilja också själv komma och visa de böcker för ungdomar, som jag menade så om du inte tycker om de här så kan vi ses imorgon eller torsdag.
Ha en bra dag och trevliga stunder med böckerna ! "

mitt namn e inte helt rätt...bra väldigt bra hon vet alltså inte vad jag heter...hon försöker bara lura mej till rikets sal...hon gav mej dom mest konstiga böckerna som hon säkert inte ville att ja skulle tycka om så att ja skulle ha en anledning att söka upp henne eller rikets sal...ja kanske inte e helt smart som e så ärlig mot henne men där lurar hon mej inte i alla fall...ett besök till hennes sal de kommer aldrig att bli av i alla fall...förhoppningsvis ser ja inte henne mera heller...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: