Mie

2006-11-01
22:22:58

på nya grejer !
...jag o kasson i ett nötskal som nästan alltid !

vi matar katterna numera en vardaglig syssla...kör vidare ett paket på posten ska hämtas ! närmare bestämt ett dvd-ställ denna gången helst ett rakt...men vi tar oss en annan väg för o upptäcka ett o annat...

...kommer fram till ett övergångställe...

men va e de ?!
en cykel som blinkar !
men va gör den där ?!

vi kom i ett undrande läge...men snabbt tänka som vi skickas ja ut för att flytta denna blinkande cykel mitt i vägen...de kommer kö bakom oss o där står vi mitt i vägen...kasson mer elle mindre dubbelvikt bakom ratten o ja springer där me min postavilapp i handen o cyklen i den andra...in i bilen gasar förbi...

o så för att göra de som planerat kör vi till posten där vi finner mitt 8 kg paket...grattis långt som gatan...men får plats i ett snett läge i bilens baksäte...

vi e fortfarande nyfikna på de där me cyklen...kör tillbaka för att se om nån känt för o ställa tillbaka cyklen men nej nej den står där ja satte den...kör ner i ett bostadsområde för att vända vi upptäcker ett gäng ynglingar låser dörrarna o kör tillbaka...o vaför inte fotta lite...
okej bilden blev inte glaskar...om ja tänker efter kan man inte ens se skymten av en cykel...men ändå kasson smygkörde för att ja skulle lyckas ta en bra bild...men i de läget kan ja känna mej misslyckad...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: