Mie

2008-01-23
20:10:41

...o så vill jag ha en samarin !
dagen har varit lagom spexad...elle jag vill säga att ett tag hoppade jag runt i nått extas o kunde inte stå still...telefonen ringer o de e nån gubbe som ska snacka om nån människa som kanske kunde få va på praktik hos oss...svar ska snacka me chefen...de va dumt jag skulle sagt nej på dirren...29 år o praktis...tack men nej tack...ibland måste man va tydlig nog efter förra årets tabbar me stolpskott...har denna människa nån form av utvecklingstörning...har man de så e de ju inte nått fel på de o ja kollar inte snett...man ska hjälpa människor med speciella behov...men då gäller det ju att dom kommer till rätt ställe där människorna där har tid o vill ta hand om dom ! jag menar de finns ju fall o så finns de fall...ett av dom e frullemannen...jag blir så trött !!!

- aaalltssååå jaaggjag skullllleee baaarraa sttääälla dennn däärr oo sååå...

lugn jag plockar upp allt glas o skit du välte ner...jag menar skulle han böjt sig ner skulle vi ju behövt beställa lyftkran för o få upp han o de hade ju vatt ett jäklar meck...för övrigt rullar förmiddan på som aldrig för...allas vår emma kommer o de e spex på de hela ! 2 timmar känns som en kvart...de e kids som kommer in o ja tycker oftast mycke bra om dessa små liv !

den ena kotten på kanske 10 år...o hans polare på kanske 7 år...går igenom hela prisregistret med mig...så upptäcker han halva priset skylten på mandelmusslorna...

10-åring: - va kostar en sån ?!
jag: - 3 kr...
10-åring: - vill du ha en sån ?!
7-åring: - eeee nej !

funderar en stund ser guldpengarna...
10-åring: - vad kostar en sån ?!
jag: - 2 kr !
10-åring: - vill du ha nårra sånna ?
7-åring: - eee nej !

7-åringen pekar på en syltkaka...men va kostar en sån ?!
jag: - 5 kr !
10-åring: - men en sån får du me välja !

taget !

dax för 10-åringen o välja...
- jag vill ha en sån...hmm...samarin !

kan ju inte hålla mej för skratt...när kottens polare börjar garva o så hör man nån bak disken garva...

polaren: - hahahahah de e ju sånt för magen...du säger ju alltid fel på de ! de heter ju mazarin !

därmed e dagens ord samarin elle vafö inte kalla de mazarin...efter detta spex me små kidsen e de jag som stämplar ut o i allt spex glömmer ja bort att ja ska tvätta...men hinner me de i alla fall ! kvällen har tillbringats på maxi o i tvättkällaren...jag som skulle tränat...tajt me tid helt enkelt...kanske imon vem vet vem vet ?!

dagen kunde knappt varit bättre...lycka på vendes o kapellgatan :) mie i extas som aldrig förr ibland behövs de bara nått litet o man blir uber :)




Kommentar:

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2009-04-28 @ 10:14:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: