Mie

2008-06-29
15:30:51

"ursäkta mig kan jag sätta mig här ?!"
gårdagen innebar jobb 6-15...inte vilken dag på jobbet som helst ett sällskap på 17 pers ala svensexa o ett annat sällskap på 12 pers ala möhippa...de va inte man o fru...men men...de skulle bakas tårta o hållas på...lite spexat när de händer nått faktiskt :)  efter jobbet powernap för länge...tur att emma ringer o väcker mej så att ja inte förover mej till festligheter...de va lina som hade inflyttningsfest...uber snygg lägenhet ! platt-tv...frys me isapparat de e saker som får vem som helst att bli imponerad...utgång för tjejerna efter en tur i karaoketaxin ! mie går hem o startar mordkommisonen...men de va ju dömt o misslyckas efter 2 minuter e de jag som sover...vaknar 2,30 av att louise inte vill gå hem själv...så jag får svara ja o nej !

jobb idag...spex helt enkelt 6-15 är tiden...jag o johanna ! de händer alltid mysko saker när vi jobbar...elle inte direkt mysko saker men nån muppkund kommer alltid förbi...

kunden som för ett tag sen alltid la ut sina enorma matteböcker på 2 bord för att sen köpa en dammsugare o en kaffe...ta av sig skorna o kolla på tv vid ett annat bord...har slutat upp med just dom aktiveterna han satsar numera på att utöka sin vänskapskrets...vilket jag inte tror e så lyckat...

kund: - du tror väl inte att jag är för full för att äta här ?!
sist va de..."här kommer jag i egen hög person...men jag vill bara ha en kaffe..."

han går o tar lite frukost...o de finns en del lediga platser...men då går han fram till ett sällskap på 3 som sitter  vid ett ganska litet bord o de ser redan allmänt trångt ut...han undrar om han får slå sig ner...vilket han blir nekad till...anledning de kommer en vän till sällskapet som ska sitta där vilket visar sig vara sant...efter den dissen sätter sig mannen vid bordet bredvid men med ryggen emot sitt eget bord o ansiktet mot de andra sällskapet...

vi slutar aldrig förvånas...men de e sånt som förgyller vår tillvaro... :)



Kommentarer:
#1: Johanna (Fantasi)

jo de va verkligen klockrent! skrattade så jag inte kunde stå upp ju! nu har den där mannen hamnat på nästan samma spexnivår som sally! Vi ses!

2008-06-29 @ 18:33:11
#2: Hällen

fattar inte var fan alla lustigkurrar kommer ifrån..sjukt..men snart du snart blir d lugnt o ro ;)

2008-06-29 @ 23:45:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: