Mie

2010-12-20
20:29:01

mest om julen...
över en månad sen sist...min blogguppdatering e inget jag skryter vidare runt...men som alla andra skyller jag på tidsbrist i livet...de e jul o vem e inte stressad över denna tiden på året...rent jobbmässigt så skulle man kanske kunna tro att vi vadar i pepparkakor o lussekatter...men nej folk har fått fel för sig smörgåstårtor...va e de för fel på normala jultraditioner vi försöker i alla fall locka fram julkänslan med hjälp av julskinkan o senapen med de svarta prickarna i på frukostbuffèn...o de e inte bara ett knep de e ett knep som funkar då man hör kommentarer som "o julskinka va gott!"...nästa vecka kommer kommentarerna förmodligen ha en mer negativ klang...

julafton om 4 dagar...sen den dagen man passerade 15 eller nån annan ålder runt där har inget vatt sig likt...julkänslan får man verkligen arbeta sig fram...med julgardiner o de lilla julpyntet man har...men i år har en ny tradition smygits sig in i 0003...gran...jag har ju visserligen haft gran förr eller om man verkligen får kalla en gran av plast gran?! denna gången är i alla fall granen från äng o mark...med en såg i ena handen o en borste i den andra så högg jag en gran...de e kanske inte hela sanningen men ja va i alla fall med :) den e numera pyntad o jag säger bara vilken gran! något jag inte riktigt förstår är de här med nyinköpta julgranskulor...vem fan kom på att man skulle knyta i snörena själv?! de fick bli halva burken sen fick de räcka! skåda underverket!

även i år infaller alla vänners julfirande nämligen den 25 december :)
i år även kombinerad utflyttningsfest då vi firar sista festen i 0003...eftersom det är flyttplaner på gång...inte bara planer kontrakt e skrivet o flyttkortet ligger på köksbordet...det kommer bli en lägenhet med loft! vilken lycka :)

jag antar att jag inte kommer att blogga innan jul...så då e de jag som passar på att önska en kalasbra jul :)

Kommentar:
#1: malin

riktigt snygg gran.. Jag ser onekligen mycket framemot inflyttningsfesten mis. God jävla jul och gott nytt år mis! men vi hörs innan de :-) kram

2010-12-20 @ 20:40:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: