Mie

2010-07-26
22:18:18

ett jobb...en arbetsplats...ett psyke...en dagisplacering!
jag försöker sätta fingret på vad jag jobbar...i praktiken e de ett cafè men med tanke på vad man få uppleva o utstå så e frågan om de verkligen bara e ett cafè...man får höra den ena levnadshistorian efter den andra!

idag har jag genomfört min första dag som sekreterare...något jag känner ger mig massa vuxenpoäng...där sittar jag o välkomnar människor i telefonen...tar emot beställningar...räknar kassan...stirrar lite med mina kollegor...hej o hå mitt cv kommer inte rymmas på ett a4 längre!

dagen till ära har vi fått ett nytt F...något jag hade förutfattade meningar om innan ankomst...o min magkänsla va rätt o lite värre! tiden va 13 då han skulle anlända...va tusan gör du på plats 11,40...detta e inget ställe med flex tid! vi tar en rundtur i bygget något jag ser som helt naturligt trots att vi redan gått igenom hela huset en gång...men visst man glömma o visst kan man gå vilse...men förvåningen över att "e de soprummet?!" som om de vore en överaskning...på väg mot omklädningsrummet förklarar jag att jag ska visa var omklädningsrummet ligger där han ska byta om...halvvägs vänder han o undrar om de e här han ska byta om...menar han mitt i korridoren?! första uppgiften ändå något avancerat lax/spenatpajer...de va dömt o misslyckas något som normalt tar max 1 timme...tar 2,5 för han med hjälp...jag missade en liten detalj...

-kan du hjälpa mig med det här?!
-vill du att jag ska hjälpa dig ta på förklädet?!
-hur gör man?!

hjälp vi kommer verkligen få 3 uberpedagogiska veckor...chokladbollarna ser ut som flygande tefat...runda killen runda ska dom va! ber om rökpaus titt som tätt jag låter han hållas...här blir de inga rökpauser om jag får bestämma! när jag förklarar att jag ska gå hem...frågar han om han får gå tidigare eftersom han kom tidigare...ännu en gång de e inget flextidsdagis!

-kan jag ta med mig mat imon?!
-aa visst de går bra...(efter att ha sett att han äter en macka ur en djup tallrik tänker jag det kan väl knappast bli värre)...
-men kan man värma den nånstans?!
-micro?! (har du hört talas om den lilla fyrkantiga apparaten som lyser i cafèet?!)
-aa!

hej o hå man kommer väl få ännu en lärdom av detta barnvaktsprojekt...


Kommentarer:
#1: Johanna

jag hade antagligen slått ihjäl han... :P

2010-07-27 @ 13:30:53
#2: Emme

Jag kissar på mej av garv :-)

2010-07-29 @ 19:43:39
#3: Bettan

Mie, du e ju helt underbar när du skriver, jag dör av skratt!

Jag hoppas jag ser dig den 14 augusti?! :)

2010-07-31 @ 01:11:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: