Mie

2010-07-20
21:58:06

magaluf 2010
en resa som sagt började spännande...tanken o planen va att jag o sjöbeck skulle övernatta i vårt grannland danmark som vilken annan flygresinär som helst...men filip skräms upp mitt i natten för att köra o ss genom land o rike...genom dimma o mörker till svågetorp...vi gör som alla andra köper biljett o försöker komma på tåget...no problems hamnar i tysta delen va tåget...något som väl e opassande för 2 resenärer som mig o sjöbeck men efter en tillsägning skulle nog till och med vi kunna va tysta! vi hamnar på kastrup o som dom resvana vi e så lotsar vi oss fram till vår gate...o ska man aldrig kunna va utan jobbet förmodligen inte 2 stamkunder ska tydligen me på samma plan som oss...vi båda verkar vilja vara ovetande om varandra o låtsas som om vi e främlingar!

planet lyfter o där sitter vi precis i säkerhetsdörren...sjöbeck sköter sig exemplariskt trots sin extrema flygrädsla!

vi upptäcker att vi bor på ett fint hotell men även på ett fint hotell kommer de in sand...jag tackar johanna för de extremt vältänka projektet att få med sig 2 par tofflor från ett svenskt hotell :) sådär går vi o glassar! något viktigt vi köper e våra luftmadrasser...ett stycke vykort o sen har man vad man behöver...vi spenderar ett par timmar på stranden...planen e att inhandla något till drinket...vi går vilse o efter att ha irrat runt i bikini mitt i stan kommer vi hem efter sisådär 2 timmar :)

veckan fylls av ännu mera vilsegångar...vegetariska burgare...sjukt fina daquari drinkar...ödlor på väggar...egen matlagning på restaurang...grottutflykt...likörprovning...vattenland...shopping...bad o sol :)

 

aDioS amiGos

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: