Mie

2010-07-20
21:25:07

tandläkar story 2
...en extremt extremt dålig uppdatering får jag verkligen säga!

mie och johanna har hunnit besöka ett främmande land vi kallar spanien...destination mallorca-magaluf! men varför ska livet va enkelt...jag tänkte att se ut som en hamster under resan e väl inget man önskar sina fiender likaså inte sig själv...men av rädsla för att få bli kvar i sverige tvekade jag att ringa tanddoktorn...men sagt o gjort...får en så kallad akuttid fint ska de va tänker jag! med lite musik i öronen e de jag som hamnar i ett väntrum...något sent trots att det kallas akuttid blir man hämtad...hej o hå! efter x antal besök på de stället så hoppar man upp i stolen som om den vore sin egen säng...en tandsköterska tar en titt på min hamsterkind...

- oj oj oj! detta måste nog en tandläkare titta på!

oj oj oj tänker jag...men jag tittar på klockan o inser att de e ju faktiskt 12 timmar till planet ska gå inte fan kan man bli fast så länge...en tandläkare hittas inte ännu en hygenist beträder rummet...

- oj oj oj...detta kan jag inte bedöma vi behöver en tandläkare!

jag tänker igen oj oj oj detta bådar ju verkligen inte gott inför min kommande semester...men okej jag ligger väl spänt där o väntar på tandläkaren...en tant 60+ stiger in...

- jaha oj detta måste vi lägga en kompress på...så får du komma tillbaka o ta bort den om 2 dagar...
- 2 dagar?!?! o nej då e ja i spanien...lägg inte in nåt i min mun som ska ut för jag kommer inte befinna mig i landet...
- jo men jag skulle gärna sett att du kommer om 2 dagar!
- nej jag kommer inte om 2 dagar...
- e du sjuksköterska ?! (ser jag ut som en sjuksköterska?! en halvt förlamad hamster)
- nej nej...
- okej men du kanske kan plocka väck den själv...pencilin måste du i alla fall ha!
- pencilin?! hur anser ni att det påverkar alkoholintaget...tänk på att jag ska till magaluf!
- hahahah...inget jag rekommenderar men det påverkar inte din pencilin...

jag tänker ge mig dom där förbannande tabletterna så att jag kan återgå till resstämning...ett recept ska skickas till apoteket...o de e ju ett helt projekt...jag försöker stödja o hjälpa till för att skynda på tiden...då klockan rinner i väg o apoteket stänger om 20 minuter...

- ja jag kan ju inte hjälpa att du inte ringde tidigare...o dessutom tycker jag att du ska komma tillbaka om 2 dagar...
-ringde tidigare?! ringde ju mitt i veckan o fick rekommendationen att ringa tillbaka på måndagen...
- ja men då kunde du ringt tidigare!
- jag ringde 16! (va mer kan du begära kärringj-vel!)
- du kunde ringt på förmiddagen!
- okej men nu gjorde ja inte de så de e inget o tjafsa om! ( va va de för fel på henne?!)

efter 3 försök o 10 minuter till apoteket stänger så antar hon att hon skickat iväg receptet till apoteket...som vilken maratonlöpare som helst springer jag ner till apoteket...har receptet anlänt?!?!!? svar nej! åker tillbaka till tandläkarehuset...va ska ja göra ni i inkompetenta o ja e sent ute...då som från ingenstans plockar dom fram min pencilin ur ett skåp...en pencilin som kan bidra till kassa kagge! va va problemet pencilinen fanns på plats hela tiden varför göra sån spänning i vardagen?!

ja bestämmer mig redan innan avresa att pencilinet kommer inte intas den första dagen...för väl vill ha kass kagge på ett flygplan?!

efter att ha landat o första måltiden intagits råkar jag få tag i en tråd i munnen...opps kompressen som skulle befunnit sig i minnen 2 dagar till råkar åka ut...jag tänker de får bära eller brista...pencilionen intas o inga större magbesvär uppstår...så här 3 veckor senare e man väl inte helt återställd men de kan ta tid! jag väntar bara på nästa tand som ska ut de kan ju me bli väldigt spännande!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: