Mie

2011-03-23
19:30:29

ett år närmare döden...eller så är det 24 års kris!
...imorgon händer eller snarare för 24 år sedan hände de! Nu anser jag att fylla år inte är något speciellt...mer eller mindre ett stressmoment för varje år som går! Jag har ju hela tiden sagt att 25 år det är året då allt ska göras...de ska produceras kottar...man ska va utbildad helst ha ett jobb genom utbildningen! jag vet inte men jag får skjuta upp mina planer tror jag...

Istället för hela den där framtidstron har jag jobbat 5 år på samma jobb...inte något man ska vara negativ över egentligen de heller de kallas ju jobberfarenhet plus på CV! resten av vuxenpoängen plockar jag genom ica-kortet, samboboende, moccamaster och inte nog med alla viktiga vuxensamtal som ringts genom åren...

Ett annat ålderstecken är att här sitter jag med glasögon ja vad ska man göra när allt mest suddar sig...visst linser är ju en bra lösning...men nej inte efter dagens besök hos optikern...början till allergi mot linser hej o hå de va ju verkligen mycket tråkigt! sämre syn på vänstra sidan...allt händer på vänster har man inte ansiktsförlamning så funkar inte ögat...men man ska ju va glad att en del av ansiktet är hyffsat normalt i alla fall!

För att inte glömma så har ju vi kommer hem från soliga snöiga Norge om det nu är någon som missat detta faktum...men vilken vecka, vilka backar, vilken snö, vilken stuga, vilket semesterliv! jag hade helst sett minst en vecka till i snösällskap :) Resan började lite dramatiskt med ofrivilligt kaffedrickande...jag överdoserade muggen och det rann ner på byxor o allt som var i närheten för att förminska läckandet fick man ta sig en rackare med kaffe från muggen jag inser att kaffe är fortfarande inte drycken som kommer ligga mig varmt om hjärtat...resten av resan va hyffsat smärtfritt förutom fallet i början av knappliften och de nästintill förfrysta tårna...skidresa hoppas jag kommer bli en tradition i livet!


Kommentar:
#1: Alva

åååhh... är det trysil på bilden??!!!

I <3 Trysil

Jag har varit där vartända år sedan jag var 1 år!!

Snälla svara jag vill veta om det är trysil!!



2011-06-18 @ 14:36:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: