Mie

2011-03-10
17:43:38

när man tar semester...
Jag tar semester!

2½ timme och vi är på väg emot kallare breddgrader nämligen vårt norska grannland Norge! Skidåkning är målet och jag ser fram emot o lära mig något nytt...i år blir det ingen skidskola o ingen gråter väl för de...jag var ju något negativ mot Per vår skidlärare i Åre jag va nog nåt form av ett så kallat hatbarn...ni vet en sån alla lärare utser utan att det ska märkas men jag kunde inte undgå detta faktum! Nog talat om skidlärare...kanske kan jag fokusera på att lära mig det norska språket då jag redan har ett par ord i bagaget...accorat t.ex! Risken är att dessa norska uttryck kommer att bli något som kommer att hamna på företaget...jag ska helt enkelt lära mina kollegor norska! Internationellt vill jag kalla det...

Det kommer att bli bilåkning hela natten...jag hoppas att dom där rackars älgarna håller sig åt sidan! Målet är att inte komma hem som något gipspaket...lite småskador räknar jag med så har man inget att förlora!

Jag önskar alla som stannar kvar i Sverige en trevlig vecka!

nostaligtrip 2010

åre


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: