Mie

2013-06-28
07:19:15

Direkt från Barcelona!

Igår va den stora resdagen, då 3 länder besöktes under en period av några timmar. Låter egentligen märkligt, men fullt naturligt och de flesta har väl gjort samma sak! Att lämna trygga Sverige för att hamna nära ett gripande av en man på Kastrup till att gå fel och hamna på den manliga delen av toalettutrymmena. Tur man blivit vassare på språk då jag själv inte upptäckte mitt misstag själv...

Flygresan gick smärtfritt, med en uns av försening. Gårdagen fokuserades på att hitta en turistvänlig restaurang, något som va klurigare än man kunde räkna med, trots den nyinköpta kartan som Filip ansvarade för då mitt kart och lokalsinne tillhör den sämre varianten. Till slut hamnade vi på ett hak utanför hotellet med icke fantasivänlig personal, vi lyckades i alla fall få en meny på engelska något som inte verkar höra till vanligheterna. Pizza med för mycket fett och för lite tomatsås gick ner ändå. Cider verkar inte finnas och beställer man Smirnoff Ice hälls det upp ett glas med is, ibland kan det här med språk bli ett problem. För att avsluta kvällen besökte vi hotellbaren, där strawberry daquari verkar vara ett fenomen som inte finns. Jag vet inte hur denna semestern ska sluta men Gin & Tonicen var ju helt okej, så det kanske få bli min standard i Barcelona.

Verkar kanske märkligt att det finns tid för bloggande under en hektisk semester?! Men eftersom jag blivit som en pensionär och vaknar innan ens klockan slagit 7 så finns det möjlighet till att använda alla dygnets timmar effektivt. Hoppas på bättre överraskningar från denna stad idag, vi ska nämligen turista på riktigt på en äkta turist sightseeing buss. Kanske vi kan bli lite mer lokaliserade!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: