Mie

2013-07-09
21:12:01

Att göra något man vet att man inte får...

Ikväll tvättar jag på övertid, trots att det inte är ett större brott i lagen så blir jag stressad av situationen och flyttar min lägenhetsbricka från dagens datum till några dagar längre fram. Mest för att jag ska bli svårare att spåra om någon vrång granne skulle misstycka att jag tvättar på övertid. Tvättiden startade kl.16, men eftersom jag körde ett office+stängnings paket på företaget så blev det lite senare hemgång än beräknat. Jag skulle vilja skriva en lapp till mina grannar "för ambitiös för att hinna i tid, behöver utnyttja dygnets timmar längre än till kl.20". Det har ju satt sina spår i min försiktighet sedan den gången jag råkade nalla en grannes tvättid utan att jag själv visste det.

Som ni märker är semestern slut och det vanliga livet med jobb, tvätt, disk och sånt nödvändigt är återigen vardag. 5 dagar i Barcelona och 2 i Stockholm har passerat, jag ser fram emot de få dagar ledighet som spridit sig för kommande minisemestrar!

Förutom nödvändiga vardags sysslor hänger jag i soffan framför Håkan och allsången, jag känner mig som en traditionell människa och gillar faktiskt det. Synd att jag satt på tåget som gick hem i söndags för det hade ju varit spännande att hänga på allsången live. Imorgon stundar afterwork, en afterwork som vi gör oss förtjänta av på företaget! Hårt slit för hela högen...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: