Mie

2013-09-02
20:41:26

Nytt inom syskonbarnsfronten!

Jag är glad för att inte säga överlycklig, 6an valde att titta ut alldeles innan det slog över till september. Skickligt sommarbarn med en marginal på 52 minuter, storebrodern klarade det med 3 dagar. Igår tog jag mitschubishin till Karlshamn för att hänga med minimannen några timmar innan det obligatoriska första mötet med nykomling. Minimannen fick en sån där bil som va racersnabb. Sen blev det Toyota till Karlskrona där miniminimannen befann sig.

Kontrasten är stor när ens mormor ligger på vånings 6 och inte har den bästa livssituationen. Tar man hissen en våning upp är det en lycklig våning med små underbara varelse som precis tittat ut. Det är svårt att förstå men det är ju faktiskt vardagen på sjukhuset. Trots att inte livssituationen är på topp kan den yngsta varelsen ge mormor lite ny energi. Olle gjorde något stort bara några timmar gammal! Och vi andra fick en lite mer positiv känsla på sjukhuset.

Kontrasten i livet är stor! Idag var det nystart i skolan och termin 5 har inletts med positivitet, lärarna verkar ut över det vanliga "är ni glada så är vi glada" att inget kommit på att tänka på det innan?! Studentlitteraturen är beställd och 20 sidor är redan lästa. Jag är inne i studentlivet igen och imon är det självstudier som jag kommer att spendera i praktiken. Vi ska hämta minimannen på förskolan "undra om bastian vet att jag fått min bebis", det återstår att se om det varit mycket bebissamtal mellan vännerna på förskolan. Vi ska leka med racerbilar och kramas med lillebror!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: