Mie

2006-12-30
22:23:52

året 2oo6
helt enkelt...va ha vi för dag idag ?! jo om inte den näst sista på detta väldigt händelserika o oväntade året...så vafö inte va i karlshamn city innan året helt tar slut...

detta har hänt året var o e fortfarande 2oo6 !

januari: skolan o de sista halvåret körs igång...de rullade antagligen på bra för ja kommer inte ihåg nått annat...de va i alla fall slutet på livet på vårt projektarbete...vi e helt klart nöjda me de maxade betyget...

februari: månaden då kasson fixar körkortet...kan inte annat än o hälsa henne grattis ! 15 februari...då kommer lillen eddie...faster för tredje gången...e nog månaden som påverkade hur livet står till nu ! praktiken började som jag egentligen inte ville ha...ibland måste man o de e ja glad över !

mars: mitt första helgjobb inbefinner sig...på praktikplatsen...24 dagar in i månaden blir jag inte mindre än 19 år...

april: kommer inte ihåg så mycke...men april va de i alla fall o de rullade på...

maj: slutar på praktiken...men mej slapp dom inte...vi åker till göteborg me skolan...alltid lika trevlig tradition som höll i 2 år...

juni: summa av kardemumma kan väl inte annat än o betecknas som studenten ! ingen mer skola helt enkelt...klassen splittras...visserligen inte så skoj...glider mest i början sen börjar sommarjobben...

juli:  oj halva året va som bortfluget där...på semester på kolmården/norrköping av alla ställen...med semestringen kom blodförgiftningen...inte dödlig på nått sätt...en huskur starka tabletter 4 gånger om dagen i 10 dagar o jag blir återställd som aldrig förr ! perioden jag lixom mer eller mindre jobbar hela tiden...varje dag helg som vecka jobbas de...en två dagars ledig...de e nu man frågar sej hur kroppen funkade så länge...

augusti: fortsätter mest jobba hela tiden ! men nånstans i bakhuvudet väntar jag på att skolan ska börja...

september: inskrivning på hönsen nere på ams...jag blir formellt arbetslös...me jobb på helger...de e även månaden huvudstaden får in 2 virriga människor även i linköping gör ett besök ! körkortet ha vatt i min närvaro i 1 år...

oktober: jag skrivs nog in på webdesignskursen...numera på mitt visitkort...arbestlös...helgjobbande... student...tror oxå att de e månaden då jag skrivs in på praktik på fotogrejen...i samma sväng innan jag ens hunnit börja säger ja upp mej...

november:  de e här de börjar...de e nu ja inte riktigt själv hänger me på tiden...från helgarbetare till fastanställd...även nu börjar lägenhetssökandet ! 2 veckor o ja går på lägenhetsvisning...skriver kontrakt o grejer...

december: 1 december...då klipps navelsträngen...flyttar in i min egna lya...från blekinge till södre bredder...närmare bestämt skåne/kristianstad...ja i princip allt ska testas...för första gången i mitt liv tvättas de...städa toalett...dammsugare en hel lägenhet...helt enkelt sånt som skrapar ihop en hel del vuxenpoäng...julafton kommer...jag gör ett rökfyllt o illaluktande misstag...livet glider på o snart firar jag o min lägenhet 1 månad...tiden går fortare än vad jag gör...

alltså hela året ha gått så fort så ja inte riktigt ha hunnit reagera...men snart fattar nog jag oxå !

GOTT NYTT ÅR FRÅN MEJ TILL DEJ O ALLA ANDRA !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: