Mie

2006-12-06
18:44:51

online på ett bibliotek 5 minuter hemifrån !
just precis...sitter på de lokala biblioteket när inte bredbandet kan få fart...

men detta har hänt !

torsdag: blir man stoppad av farbror polisen...ett alkoblås inte bara ett nej nej...3 st ! blås nummer ett...har han glömt sätta igång apparaten...tack tack ! de e inte så att man ha lite dåligt me luft på morronen men ta bara slut på den...blåsning nummer 2...luften slut...ja ansträngde ju me så mycke på blås 1...o så nummer 3 godkänd till tusen ! o va fråga om inte bilen e min ?! ser ja så fattig ut för att äga en bil ?! mmm de kan stämma ! på kvällen packas de som aldrig förr ! för de hade ja ju inte fått tummarna till i göra tidigare...

fredag: lilla flyttdagen...japp precis...packar så hårt o mycke de går in i den lilla toyotan...o så ett besök oss färgaffären...väggen va grön ja vill inte ha grön vägg...de ända rätta e o köpa en grå färg...o inte nog me färgen....en stege oxå !!! de va ett fantastiskt köp...skåpen sitter högt som till 2 metersmänniskor...o ha man inte längden inne så sitter ju aldrig en stege fel :) egentligen sjuk tror jag...men sen e de jobb...o bara ignonerar man sitt virus e man inte lika sjuk...o kvällen till ära...sanne flyttar inte in men har inflyttningsfest...

lördag: stora flyttdagen...familjen kör till preem o hämtar ett släp...den blir av nått slag på överlast...bilarna oxå...men så e de man vill ju få me allt skit man äger o har ! väggen målas...o ingen mindre än en fotograf kliver in genom min dörr...han vill ha lite bilder till ett bostadsblad...o just min lägenhet me allt stök tycker han ska passa in...får bara hoppas att jag klipps bort...med en hotdog i ena handen o mobilen i andra...ser ju jag ytterst flyttintresserad ut ! även upplevs mitt livs snabbaste elgiganten besök...o ändå fixas de en dammsugare o en micro...sen blir det o åka av till ikealand...en av mina favoritplatser på jorden men tacka vet jag ikea kalmar...älmhult håller inte riktigt klass där...men vad gör väl det en säng inhandlas...men först lite rådgivning...o när ja frågar om rådgivning berörs jag inte av att gå in på det personliga för personalen...så de blev helt enkelt en liknande säng som killen som jobbar på ikea har ! även andra klipp görs...soffbord, köksbord, pallar, stolar o annat naturnyttigt !

söndag: vaknar upp helt ensam i en lägenhet...de va ensamt de...men livet rullar på som aldrig förr päronen o storebror staplar in o fixar lite fixgöra ! även ett besök på biltema hinns med...inhandlas lås till källaren...men såklart passar det inte...o ha ja hunnit ut o byta nej nej nej ! så bovar o banditer ni kommer inte ner i källaren i alla fall...så ja e lugn !

måndag: tillbaka till verkligheten ! jobbet väntar o ja hänger me de...visserligen sovmorron när det handlar om 13-19 tider...med en praoelev som såg ut att ha mej som praoelev...på kvällen kommer kasson ! trevligt som tusan ! vi handlar på maxi...inte mindre än 2-3 timmar...alltså vem kan tro att maxi e en matvarulivsaffär när de handlar om denna tid ?! i alla fall så inhandlas det allt från gurka till pastaburkar ! vi själscannade föresten ja som trodde att de skulle gå fort :P så me 3 kassar mat o grejer rikare sliter vi me hela oss hem till lägenheten...vi råkar hamna i ingång me bara hiss...hjälp ! hissen va otäck aldrig mera hiss...hemska tanke ! så när klockan blivit runt 22 då lagade vi mat...blåste ut ugnen o kollade på film...närmare bestämt strandvaskaren...läskigare än någonsin...stenrädda va vi ! ryktet säger att mitt hus har varit ett gammalt psyksjukhus kan man bli annat än rädd då ?!

tisdag: de va ju igår de...ojoj va många dagar ja varit borta ! ja o kasson tar bussen till karlshamn...där vi byter transportmedel till bil...kör till sjukan i karlskrona...kasson hade ärende där ja va bara moraliskt stöd...men just ett snyggt sådant som inte klarar av att sitta kvar i rummet när nålar o skalpeller ska fram...ja e himlans klen när det gäller sånt ! vi träffar gamla klassisar tar ett besök på en gamla skolan...de e i sånna stunder man e glad att man slapp agera elev...tillbaka till karlshamno hem till päronen tömmer lite vad jag behöver o så körs man hem !

tack så många verkligen...utan päronen o ja hade fått flytta med hjälp av bussen o så storebror me han kan va bra o ha...en målad vägg o bilhjälp tack så många till han me ! o kasson e ju me en stjärna sitta i 6 mil me en ikeakasse full med muggar i knäet...guldstjärna för henne !

o så där va mitt tal...elle skift kanske vi ska kalla de...päronen e bra o så e de ju bara !

idag: mitt livs första tvätt ögonblick...de kommer verkligen uppdateringar om de o allt när ja fått mitt bredband...o på tal om bredband ja fick ju ett nummer till min nya hemtelefon innan på hur många siffror som helst man kan nästa tro att ja bor i huvudstaden men så e inte fallet !

ooo klockan går så fort ! biblioteket stänger o min datortid går ut...over and out !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: