Mie

2006-07-02
22:52:56

mitt livs första poliskontroll...
...o vikken nervositet...en polisgubbe mitt i vägen me armen helt åt höger...chansar på att han vill att ja ska svänga in...men för säkerhets skull...räcker ja armen åt han me för att kolla om han menade att ja skulle köra till just den polisen av alla poliser som verkade befinna sej på samma ställe...men ingen reaktion från farbror blå mitt i vägen...o de innebär att ja kör fel oxå...får köra vidare till den kvinnliga polisen...trycker ner rutan...hon ber mej stänga av bilen precis som om hon inte gillade min musik...ber om körkortet...tur de låg där i sin lilla metalllåda...inte helt stadigt tar ja upp de rosa kortet...hon tar de...ber mej blåsa i ett sånt där alkotest...tar ett ljupt andetag men blåser inte för hårt för alla som sett "vi hade i alla fall tur me vädret" vet ju att man inte ska göra de för den kan ju sprängas...men tydligen dög inte mitt lilla blåsintag...med rädsla för att blåsa sönder deras apparat...men i samma stund funderade ja på hur den skulle kunna gå sönder...antagligen ska ja inte kolla så mycke på tv...blåser igen...o ja lyckas...poliskvinnan går bakom bilen me mitt rosa kort i handen...hon godkänner mej o ja får köra iväg...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: