Mie

2007-04-25
21:23:38

mie åker till karlshamn !
efter ett jobb skyndas de till en buss 13.45 !

de va dax för en visit i karlshamn...som om inte de va på tiden...jo verkligen ! tur att de finns måsten ibland så att man blir dragen i lite...så tacka tandläkaren för de besöket...ja tågar in till min lokala tandläkare...

- jag skulle till hmm...elle nej de ha ja glömt...men jag heter i alla fall marie !

tur ja inte blivit så senil så att ja glömt va ja själv heter...upp en trappa in på en toilet ! mest för o fixt tänderna...o så denna dryga väntan ja va tusan tidig...för att fördriva tiden...börjar man me o läsa tidningen ! sen tittar man sej omkring...när man tittat klart tar man fram kameran tar ett o annat kort ! väntar väntar o väntar...de blir min tur ! efter besöket förklarar tandläkaren att de ska bli gratis för mej denna gången för de sa vi ju förra året...ja frågar han 3 gånger om de e sant...o han undrar om ja vill betala...nej men va tusan man vill ju inte bli jagad av tandläkaren på nått sätt ! jag ringer min goda vän kasson...hon ska ankomma inom 10  minuter...ja tänker okej ja väntar lite till !

eftersom solen sken o dagen va allmänt snygg så vafö inte sätta sej ute i solen på ett parkerningstaket o fotta en tandläkarskylt...men nemen hallojsan ! vikken tur ja har johanna o torèn e ute på vandringspromenix de va inte igår...o ja får genast snick-snack sällskap...de e sånt ja gillar me o komma hem träffa alla sköna människor ! o som om in johanna o torèn vore nog...nej nej linda kommer o de blir allmänt trevligt...runken o kasson ankommer...o såklart så kör hon en störtskön parkering ! vi åker till vårt lokala netto...hem till kasson ! o ut i city...kasson vill ju visa mej de ja missar när ja inte e i staden ! en ny affär hade ankommit dom kallar den family house vilket jag tycker e tattigt ! men ja hittar strumpor...skor o bralls i denna tatt-affär...ja e lagom nöjd när ja kliver ut...vi går till ica för o handla inför grillningen...när vi ska ta klivet ut från ica...stannas vi av telenor grabbarna...dom lixom snackar o snackar så att vi fastnar...o va gör dom om inte ?! jo kladdar på kasson en ny phone en rosa sån ! jag frågar om dom e utbildade i övertalning på nått sätt...dom påstår att nej de e dom inte...ja tror ja väljer o inte tro på de ! vi går hem sådär en timme lagom försenade på till ett grillhus där stackars ann-sofi o linda väntar...

vi ska grilla ! ja känner sommarkänslorna in i kropp o själ...jag blir grillmästare vilket kan klassas som ett skämt...2 engångsgrillar o ja tänder fyr ! efter en stund...

- men mie !!! du kan ju inte ha grillarna kvar i förpackningen !!!
- va ?! men de e väl så de ska va ?!


just snygg grillmästare som grillar i pappkartongen...jo men visst ibland kan man sin sak lite extra...men eftersom ja ändå klassar mej som grillmästare måste ja ju redigera upp detta misstag...me hjälp av kasson vi e grymma ! grillningen e fantastiskt för grejen e den att man måste ju få den perfekta grillytan elle va säger ni grillpolare ?!

tack för en uber najs kvällsdag girls de får vi göra om o då ska ja sköta mitt grillmästarjobb på ett något mer grundligt o bra sätt :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: