Mie

2007-04-01
23:31:54

som en lördag i skåne - the sounds ala shopping
4.47...just de då e de ja som e vaken...inte pigg men vaken...o på väg in i duschen för att sen transporteras gående via en blomsteraffäre till en fantasi...ett jobb som väntar me sisådär 100 baguetter ! efter baguetter...kundbetjäning o annat jobbmässigt...ringer de i min mobilis...mina karlshamns/växjö hangarounds på ingång ja flyr fältet från disk in i ett omklädningsrum görs lite anständigare...tar me mej lite coffe till dom vuxna o vinkar hejdå till alla sköna jobbhangaroundsen...

i en peugot variant combi gasar johanna mot en södligare stad vi kallar den malmö ! vi e på jakt efter en skopunkt...o passerat nått mer kändare som ett rosengård o svt-huset...ibland blir man upptäcksresande...vi hittar en skopunkt...toren o johanna fyndar ja o emma vi mest chillar runt o testar cykel o barnkarusell...kollar på skor o glider mest runt...vi åker vidare o e mest på jakt efter ett parkeringshus...efter ett långt virrande så hittar vi inte rätt men vi hittar en parkering...sen svinig parkering summa av kardemumma 135 kr parkering...yeye så e livet i stor stan...vi tar våra saker o glider vidare o in i en triangel...sätter ögonen på hm...min ögon får ett skimrande o bättre läge mot solen...modell större på sunglasses shoppas i en kasse ! vi tar en falafel...köttbular i vegitarisk form...ja va lite skeptisk men de sjönk ner i kistan...shopping around and around...vi hittar vi köper...efter ett par timmar i stressad shopping o vi e åter på en triangel-parkering ! shoppingen gav mej träningsvärk i mina supermuskler...emma e mest rädd att ja ska bli påkörd...ja påstås  vara en fara för mej själv mest i tillfällen när de handlar om o gå över gator...vi bestämmer oss för en turkresturang aftonen i ära...

emma o ja går in mest för o kolla buffèn...johanna o toren står mest utan för o står...redan då får vi ett konstigt intryck av han den där servetrisen...vi genomgår en total syning av buffen me allt va de innebär...

servetris - här har vi ris...o här ha vi...
jag - sallad

nej ett till avancerat resultat orkade jag inte me...att förklara sallad ingående nej tack ! de räcker att de andra förklarades...vi berättar för han att vi ska ut o konvensera me våra polare...ja tänkte först säga väninnor men nej vi e ju inte över 30 år...vi går ut o konvenserar...vi bestämmer oss för att ändå ge stället den chans de egentligen inte förtjänar...vi glider in o sätter oss vid ett bord som mest har en smutsig duk...vi får en ny...menyerna kollas igenom efter att vi allihopa dissat hans buffe...nej inget sånt för oss nej tack !

jag: - kylling me strips utan läskig sås
toren: -vegertarisk pasta
emma: - kylling me ris o läskig sås
johanna: - kylling me burat o läskig sås

maten kommer förvånansvärt snabbt...men vi e inte nöjda nej nej...lite press ska den där servitören allt få ! grillkrydda...salt o parmesan får han ut o jaga...inte mer än rätt efter en stund frågar han oss om vi gillar hans mat vi påstår att vi gör de men vi ljuger han upp i ansiktet...kyllingen va mest blöt o slemmig ! han kommer igen hangaroundsen e färdiga ja knaprar på strips han börjar plocka deras disk...o frågar johanna vafö hon inte ätit upp kycklingen o påstår att de e synd om den döda kycklingen...ja kan inte sluta skratta kommer i skratt-kan-inte-andas-normalt grej...han borde ju bara inse direkt att billig slemmig eldorado kyckling inte e gott ! han bad egentligen om ett otäckt svar...efter lite sittning o konversationering vi emellan...dax o betala för de hela...ja betalatr me kort han inspekterar mitt leg på länge o väl...

han: - hmm e du inte svensk ?!
jag:- va ?! ser jag inte svensk ut ?!
han: - vet inte jag vet inte hur svenskor ser ut...
jag: - så här ser svenskar ut
han talkar om skandinavium på nått sett ja förstår mest ingenting !
han: - ja men ja tyckte du hade så långt o utländskt efternamn...
jag: - magnusson ?! va !? de e ju svenskt de kan bli...

han va mest konstig men i alla fall så fick vi nått o skratta åt för tyvärr vi skrattade inte med dej utan åt dej !

dax för the sounds kööning...vi står me alla små barnen...yes så va de...de va nästan pott på om vi kommit fel...kommer fram 2 grabbar 25 år nått...frågar vad som händer där...ingen svara han frågar igen...ja känner mej manad o ta konversationen...men hur kunde ja välja o säga...

jag : - de e händer häftiga saker här...
grabben: - va ?!
jag: - nej alltså the sounds ska spel...
grabben: - jahaja !

hur kunde ja välja ett så häftigt ordval...dagens tabbe o dagens skratt...elle nej dagens skratt på turkresturangen...tack för en kalasens bra dag i malmö :) otur o rackarns att kasson o käller inte va me men de får bli fler gånger o ännu fler gånger... 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: