Mie

2007-08-20
14:22:48

måndag en glidardag på riktigt !
yes de e måndag o här sitter jag o klockan e bara 14,00...jag e ledig ! i ett ledigt liv innebär de att man glider o glida de gilla inte ja...nej tack ! mindre ledighet till mej om inget annat behöver ja aktiveras...för aktiveras jag itne somnar jag...för en ledig dag kan se ut så som att;

9,30 ringer telefonen...wake up ! - somna om...
10,00 anländer ett sms...wake up ! - somna om !
10,27 ringer morronalarmet...okej vakna upp på riktigt mie de finns inte mer plats för snooze !
11,00 befinner sej mie oss kasson o de e dax för en promenix till sjukan...inte för ett officiellt sjukhusbesök no no ! de e kasson som behöver ett kollegieblock !
12,00 home again...elle inte hemma men oss päronen...läser lite reklam o starta en film...nånstans där emellan o nu har telefonen ringt 2 gånger o dessa 2 gånger okända människor...inom dom 2 timmarna ha ja hunnit somna för längesen...

de e sjukligt störigt ! jag till o me försöker se en film mitt på dagen bara för att kunna se hela...men de funkar inte ! jag fattar inte...tvn e som ett sömnpiller ! o förresten jag la en filt över mej när ja somnade i natt använde en soffkudde...vaknar med ett riktigt täcke o en riktig kudde...hmm ?! de sägs att jag satte mej uppe o accepterade att kudden byttes ut mitt i natten...jag blir rädd för mej själv o mina annorlunda sovstörningar ! de kan va krig nån kan dö huset kan rivas ja sover i alla fall som om de inte händer nånting...men så fort alarmet ringer kl 4,12 då vaknar jag som om de inte vore nått annat !

idag åker jag tillbaka där jag för tillfället hör hemma...skåne e den platsen...psyket är den lägenheten...fantasi e jobbet...maxi e affären !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: