Mie

2007-02-07
20:01:47

allt för o lära !
tanten vill ha 2 bakelser o till de behöver man vika en liten lagom kartong...så ja sträcker mej för o ta en kartong...

tanten: - nej nej...vänta lite !
hon börjar gräva i sin väska ni vet en sån lite större som alla tanter har...hon ta helt plötligt upp en burk...
tanten: - denna du ! tror du inte vi kan få bakelserna i denna ?!
jag: - hmm...nja ja tror dom blir lite sådär platta...
tanten: - äsch...va gör de ?!
jag: - jadu men vi testar då !

plockar ner bakelserna...
tanten: - detta e en speciell burk...
tystnad precis som de e meningen att ja ska fråga va de speciella e...ja känner mej tvungen !
jag: - aha...vadå för nått ?
tanten: - de e en sån från...

sen berättar hon om nått krig...o kollar du väldigt noga ser du att de ska se ut som hästpäls ?!
jag: - jaja jo men de ser ja !

tog hon me sej burken för o lära upp mej ett o annat ur världshistorien...men de vet ni väl ja e en svamp...allt som e fakta dras in...eller oxå inte...men ja försöker o lära mej nya grejer allt för att platsa i mensa...ja tror nog aldrig ja kommer platsa där...men ja känner mej lika glad ändå !

Kommentarer:
#1: Emelie

Ville bara säga tack. Är det Emma Svenssons kompis eller?
För övrigt vill jag tillägga att du skriver väldigt klockrent. Kunde inte sluta läsa..

2007-02-08 @ 09:18:32
#2: mie

yepp polare me emma :)

2007-02-08 @ 19:55:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: