Mie

2007-07-23
18:52:08

fullt ös känn dej medvetslös !
efter en helt perfa semester me louise va de back on track på ett jobb...

o visst redan på torsdan känner man att man levde...kunden skulle komma o hämta smörgåstårta klockan 12.00...anländer 11.50 undrar om smörgåstårtan e klar...i en normalt icke senil situation skulle den vatt klar men i detta förvirrade tillstånd va smörgåstårtan som bortglömd...men när de gäller så gäller de o då tar de 11 minuter o dekorera 2 smörgåstårtor o få i dom i kartong...stress i kroppen men visst lever man ! torsdagen e annars allmänt chill ha ja för mej...de e som louise säger dagarna flyter lixom ihop o man har ingen koll på när saker o ting hänt ! tacka vet ja bloggen där man ändå försöker hålla lite koll på livet ! men me närmre eftertanke va ja ju för tusan i karlshamn till kvällningen de vankades ju östesjö...ganget kollade på festivaltåg...käkade pizza o höll på me vinprovning...kvällen slutade hos alexander där ja o emma valde fönstret före dörren att stiga in på ! me velly like :) klockan blir sådär lagom mycke...o när klockan e 00.30 dax för hemfärd till skåne...självklart utan alkohol i blodet...de blir en trött färd...helt plötsligt e ja mitt i vägen...läskigt ! inget kan få mej koncentrerad mer än en massa sömn...eftersom luft ska va effektivt kör ja me fullt nervevade rutor o hög musik på motorvägen...hjälper de ?! nej nej...ett stopp på en rastplats o ett springvarv runt i kring bilen tänkte ja skulle va de ända rätta...men rädd som ja e vågar ja inte gå ut där bland lastbilarna mitt i natten...mams ringer lagom till läge så snick-snack me henne sista biten...de e hemskt o va så toktrött !

hemma alldeles för sent för o börja 4.45...men men livet rockar på o de jobbas...helt plötsligt från ingentstans 200 ost/skinkbaguetter beställda...sånt kan man inte bara komma på hur som helst...de måste man ju veta att man väntar 200 scouter...de fixas i alla fall...o ja glider hem till ett karlshamn...även denna färd blir en trött ! vaknar till av att bilen styr ut mot diket till höger...nej o köra trött e inget bra ! hämtar upp kidsen...vi ska göra östesjö osäkert...o så lite semestersnack från robbes sida som vatt på bröllop...

"ja alltså ja satt ju där o hängde i baren o drack minst 50 liter sprite o käkade jordnötter...dom bjöd annars skulle de kostat hur mycke som helst..."

söt han e ! helt plötsligt hör ja en telefon..."de va bara min...alltså antingen e de telenor elle så e de du !" de e ju typ bara ni som skickar till  mej :) grabben e 8 år o har mobiltelefon...jag kan inte annat än o tänka på jättetelefonen jag fick bära kring på i mellanstadet...men jag hade mobil o ja va stolt...

kidsen o ja strosar kring o mamms hänger på...de åks karusell...fångas nallar...käkas glass...yepp o lite till ! jag har saknat er massor mina små troll ni e dom bästa små kids :) kidsen lämnas av o de vankas fest hos johanna ! ojoj de va mycke najs...lite mycke alkohol kanske...men men de va trevligt som tusan i alla fall...klockan 4 e ja hemma oss päronen...meningen va att jobbet skulle börja klockan 6...men tur ja ha ! louise min vän workar dom första timmarna...massa glad för de :) tack så många !

lördagen bjöd på glidartid på jobbet o till kvällen vankades de fest i therese place...vi fixtrixade oss o drog iväg...de va trevligt grillkäk o annat stod på menyn...vi utforskade landsbygden :) natten skulle tillbringas oss emms...louise, jag o emms i hennes pärons bed...en liten dubbelsäng...o ja som barnet i mitten ! sorry...va de inte min telefon som ringt...o va de inte allt mitt nattliga snack så va de en armbåge i ryggen...de e jobb även på söndagen 12-18 jäklar skittid ! på aftonen firrar ja o louise tatto...ja ritar o trixar...vi blir allmänt nöjda drar iväg i ösregn till en steklåda... 

Kommentar:
#1: Olaseline

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-03-26 @ 10:58:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: