Mie

2007-07-09
21:01:10

jag e ju ganska dålig på kinesiska
yepp o de vill ja inte sticka under stolen me precis som min vän o kollega therese..."kan du ta honom ja förstår inte vad han säger... ooo ja tänker ja detta kanske ska kunna gå ur vägen...

han försöker förklara nått me glädde som ja inte förstår...han letar fram o tillbaka i pärmen...men hittar in vad han letar efter...helt plötsligt ger han sig på tidningstället för o se om han kan hitta vad han söker...i tidningstället har vi även en hög med memory av olika bakverk...helt plötsligt hör jag..."weeeiii" o herrejissus vad händer tänker jag...jo nämligen så ha ju memorit en tecknad bild av de han söker...semla de e de han söker ! okej men lilla du de e lite fel tid på året för de...men han ger inte upp o ja frågar bossen om de helt enkelt skulle kunna funka o beställa semlor...hmm japp men de funkade ju...de e ju inte en semla kinesen skulle ha utan 90 får vi fram...nu e vi i den fasen då de e papper o penna som gäller... okej över till pris för dessa bakverk...alltså de e verkligen verkligen svårt förstå kinesiska ! " hu mye om ost o vii ha icka te sahaa" yepp jo men visst...precis ja förstår precis...helt plötsligt vill han beställa 80 st "ola"...de betyder alltså coca-cola...boss säger nej o visar me händerna nej nej nej de funkar inte...ja förklarar att vi inte säljer dricka i så stora mängder...rekommenderar däremot min egen favoritaffär maxi för sånna ärenden...han ber om att få ringa ett samtal...o ännu en gång eftersom ja e väldigt dålig på kinesiska så förstår ja inte riktigt vilka siffror han säger o chansar mest...de blir fel o han lägger på...tacka vet ja papper o penna ! ja blir helt enkelt inte av me denna kines...efter mycke om o men fram o tillbaka...säger han att han ska beställa grejerna en annan dag genom att ringa upp oss...jag ber till högre makter att jag inte tar tag i luren från de telefonsamtalet...som sagt kinesiska e inte min grej ha ja kommit på efter 30 minuter men en kines...johanna e grym på kinesiska den kunden e kanske nått för dej :P ?!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: