Mie

2007-06-10
17:58:05

"för dom har tagit studenten"
fredag alla studenters dag...i alla fall i kristianstad ! yes o tårtor de ville dom ju såklart ha ! jo ja tackar ja elle de kanske bagarna gör som va upp i ett dygn i streck för o hinna 146 tårtor...så vikket spring fram o tillbaka...turens turens att de va extra personal på plats ! när de blir missförstånd...beställning på 40 personers smörgåstårtor o de e gjort 2 st studentmössor...då e de lite knasigt fel o allt blir bara allmänt stress...men som de heter ingenting e omöjligt så klart ja kan fixa fram en ¨40 personers smörgåstårta !

dagens mest irreterande kund:

kund: - jag skulle hämta tårtor...(mycke annorlunda en dag som denna men ja ska inte ironersera dej för den saken för de e ju bra att du vet vad du vill...)
jag: - vilket namn står dom i ?!
kund: - strömblad ( nu e detta namn förvrängt för ja minns inte de äkta )
jag: - o vilket telefonnummer ?
kund: - alltså ja ska inte beställa tårta...(nej du ska hämta ja vet...)
jag: - men vi ha nummer på tårtorna för att de ska va enklare o hitta rätt...
kund:  - mhhmm...044-??????...
jag: - okej men ja springer ut o hämtar din tårta...

letar som en tok för ingenting ! efter lång tids letande går ja ut till kunden...

jag: - den kan inte stå i nått annat namn ?
kund: - ee jo...
jag: - okej men kollar om ja hittar den då...

jävla snilleblixt...bland 100 tårtor e de ju omöjligt o hitta en tårta som har fel namn o nummer...men hittar i alla fall...efter mycke om o men...o rätt namn dessutom !

kund: - kan du skynda dej ! de e en parkeringsvakt som står vid min bil ! o de tycker inte ja om...(vem tror du gillar de snille...om du hade haft mer bakom pannbenet hade du sagt rätt namn från början...sluppit bli irreterad över att de tog lång tid o i rädsla för att få p-böter...)

dagen flyter på o ja blir imponerad över att de gått så bra o smidigt hela dan...massa människor på frulle...klassen louise va på besök de va mycke najs...lite stimmigt men de e student o ja gillar de !

ja o johanna lyckas komma ifrån nästan en timme tidigare...o de ska ja säg att de va ja inte negativ emot ! hem o hinna me en dusch till o me...på me kläderna o iväg ! vi e på utspark...kollar på alla åken som studenterna åker kring i...vi åker till emma vi åker till louise...massa najs ! men utgången skippas vilket nog va en mycke interliggent idè för när fötterna stigit innanför dörren så e ja i sömn inom 5 minuter ! tusan trött....

tack för en uber uber najs dag ! jag längtade tillbaka till min barndom studenten...men kul kul o få va me på er student tjejer :)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: