Mie

2008-04-04
23:01:53

fredag o jag tog lixom sovmorron...psyket nästa !
jag fattar inte riktigt hur jag fungera rent kroppsligt egentligen...men så länge de funkar ska ja ju verkligen inte klaga...man lever ju nu...de som händer imorron e en annan sak...dör man så e de ju meningen man har alltså inget att förlora...mie startar dagen kl.11,57...helt sjukligt att jag lyckas sova så länge när resterande dagar i veckan varit 4,07...o de va inte dirre så att ja vaknade av mig själv svar nej ! 12 timmars sömn de tackar vi för...16 timmar måndag-torsdag...de e där jag egentligen inte riktigt förstår men jag antar att man anpassar sig in i en annorlunda sovvärld...

dagen e ju jobbet...som mitt liv i princip kretar runt där borta på vendesgatan...extrema svettproblem dagen till ära...alltså jag fattar inte men jag ser världen som sjukligt varm nu för tiden...jag ber om att få organisera lite i kylen...mest för att försöka återställa kroppen till normal temperatur...jag vet inte riktigt hur ja lyckades me de men skönt va de i alla fall o bli lite avkyld...nu e ju den mest oroväckande frågan om ja e i klimakteriet som jag borde befinna mej i om typ 20-30 år eller om de e bara e vanliga dagssvettingar...eller om ja möjligen håller på o bli sjuk...jag lever ju som sagt i en värld med sjuklingar ! virusbaciluskerna bara åker omkring i luften !

jag blir lämnad ensam när de e dax för elin att gå hem...eller nej helt ensam blev jag ju inte äcklet e ju alltid en garanti att ha på plats...jag gillar inte de sällskapet...han pratar i rundor fram o tillbaka...ränner på toaletten...kommer ut från toan o märker att hans plånbok e borta...för de första e man så trög att man lämnar sin plånbok ur synhåll får man lite skylla sig själv...man lever ju i en osäker värld de e bara o va realistisk...människor snor saker...

äcklet: - du måste hjälpa mig att ringa polisen !
jag: - nej de får du fixa själv de har ja inte tid me...(1.blandar mig i så lite saker som möjligt som har med denna man att göra...hade hjälpt en normal kund i detta fall men icke ett äckel...2.fan de får ju va nog ja ringde ju ambulansen häromdan jag vill inte bli stammis på nån central.)
äcklet: - ta fram plånboken eller ring polisen...
jag: - nej sa jag ju ja har inte tid me det !
äcklet: - då måste jag få låna telefonen för min dog precis...

otur för dig j-vla äckel...men i samma stund kommer gertrud ut...tack för de ! hon hämtar den bärbara telefonen o han får helt enkelt fixa de hela själv...dillar om att de e mycke viktiga värdehandlingar i denna plånbok såsom...skulle dessa värdehandlingar komma i fel händer kunde de hända en massa saker som att fantasi kunde sprängas i luften...vafö de nu skulle hända...

körkort ( förstår det e faktiskt viktigt...men för alla säkerhet e de nog bäst du e av med ditt !)
visa-kort ( skönt slipper vi se dej mer om du inte har pengar)
sjukhuskort ( där har du en poäng...de e nog bäst du tar dina mediciner du verkar missa ibland)
h&m kort ( va tusan du nu har de till ?!)
120 kr ( ännu en gång skönt vi kommer kanske slippa dig)

de stirras rundor om att polisen ska komma som han själv uttrycker sig jag e kvar på brottsplatsen...kom snabbt...de tar tid han börjar jämföra de hela med att om nån blivit skjuten hade de gått fortare...tro fan de ! han ger upp när polisen ringer tillbaka o antagligen säger att svar nej dom kommer inte...han ber mig torka av bevismaterialen på bordet för polisen kommer inte...

jag jobbar på ett ställe som lika gärna kunde varit psyket...numera blir man inte förvånad över något...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: