Mie

2008-04-24
20:34:41

friskförklarad :) nästan i alla fall...
emma angående mie i sjukdom...

"va skönt att du e frisk igen...du blir gnällig när du e sjuk...eller vänta de kan va skönt när du e sjuk ibland du blir inte så stirrig då..."

man kan ju inte alltid va perfekt...livet har rullat på fantasi mellan 4,45-13...de har gått alla tiders många hungriga frullegäster idag...tacka vet jag förvarning när de kommer människor i flock men men allt blev finemang i alla fall :) den där praoparvlen har fått springa rundor kristianstad runt...gött för oss lite jobbit för henne kanske...

eftermiddagens projekt är ett besök på systembolaget...ett besök på telenor...men svar nej min telefon va inte inkommen ! man blir trött o lite till men de kan ju inte pojksnöret som jobbar där hjälpa så de e bara o vänta lixom...en pissepaus på subway...en säga hej till emma o sen gick benen elle ja kanske ska formulera mej mer exakt cyklen till kulltorp...där livet skulle ordnas upp...mie ringer rundor till elbolag o nätbolag...

mie ringer till C4-energi:

mie: - hej...mitt namn e marie o jag undrar om jag har fått någon räkning av er denna månaden...för har jag det så hittar jag inte den...
kundtjänst: - hmm...ska kolla...nej de ska vi inte ha gjort vi skickar bara den va tredje månad...
mie: - jaha...men va bra ! men vänta va e de ja betalar till er e de sån där elräkning elle e de de andra nätavgift ?
kundtjänst: - de e nätavgiften...den rörliga elräkning har du oss nån annan...
mie: - kan du kolla var jag betalar den ?!
kundtjänst : - ja....affärsverken !
mie: - har du deras nummer ? o du förresten vet du hur ofta man betalar den ?
kundtjänst: - numret har jag...men jag vet inte hur ofta du betalat...
mie: - tack för hjälpen :)

jag vill inte veta om samtalet gick till historien...jag ska skaffa mig bättre koll lixom...

mie ringer till affärsverken:

mie: - hej...jag skulle vilja kolla om jag fått räkning från er denna månaden ?!
kundtjänst: - aha...vänta lite har du ett kundnummer ?
mie: - nej sånt har ja inte...men ja har ett personnummer om du vill ha ?!
kundtjänst: - ja de går bra...
mie: - 870324****
kundtjänst: - de ser inte ut som det...vi skickade den 7 mars...o så ska vi skicka den 7 maj...
mie: - jaha...så jag får alltså inte den varje månad ?!
kundtjänst : - nej...
mie: - hur mycke brukar den kosta ?!
kundtjänst : - allt från 200-300kr...
mie: - okej...tack för hjälpen !

nu vet jag det lixom...ja som nästan va säker på att ja fått en räkning som hade me el att göra...men dom kan ju räkna me fler samtal numret ligger numera i telefonen :)

Kommentar:
#1: Ailoolea

Excellent site.

2009-12-11 @ 10:57:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: