Mie

2008-04-01
19:59:54

mie ringer 112 !
som en helt vanlig tisdag på fantasi...me dom helt vanliga kunderna...kallar frullemannen efter mig...ja går fram o frågar va han har på hjärtat man vet ju aldrig ibland vill han ju växla pengar andra gånger ska han ha dressmans telefonnummer...denna gången va de nått helt annat...

frulle: - eeee....kkkaan du hjäälpa mig ?!
mie: - va ?! va vill du ha hjälp med ?!
frulle: - eeee...dit dit...(pekar mot mitt hem...inte bara mitt hem utan mot sjukan)
mie: - ee jaha...hmm du menar sjukhuset ?!
frulle: - mmmm...
mie: - ska ja ringa efter ambulans menar du ?!
frulle: - jaja just det...
mie: - aha okej...e de bråttom eller ?!

okej mie koncentrera dej detta e nått du aldrig gjort förut...ringt 112...men nån gång ska ju va den första...men man kan ju verkligen undra var världen e på väg när ingen svarar...för tusan tänk om nån hade hållit på o dö...nu va ju inte situationen så kritisk...så fram me telefonkatalogen hittar numret till ambulansbeställning...

mie: - mitt namn e marie o ja jobbar på conditori fantasi i kristianstad...vendesgatan.3...har en kund som säger att ja skulle ringa efter en ambulans...men ja vet inte riktigt va de e me han men han e ju ganska stor o påstod själv att de va bråttom...
kvinnan: - jaha...hmm o telefonumret...verkar han kallsvettig...
mie: - nej inte alls...inte värre än vanligt...
kvinnan: - vad heter han ?!
mie: - ja vet inte vänta lite...

mie tar allt lugnt o sansat inte för att ja ville att frulle skulle dö mitt i frukosten...mest för att ja sett på tv att de e onödigt o stressa upp sig...namn o personummer får jag fram...kvinnan i telefonen undra va de e för fel på han...ja jagar mej bort till frulle..."enorma huvudvärk o magsmärtor" verkar diagnosen vara...jag e som en annan joggare mellan telefonen o frulle...de känns mer som en övning inför ett äkta fall lixom...

ambulansen kommer me 3 killar...dom tittar kring när dom kommer in förstår nog inte rikigt vem denna sjuka människa e...frulle ger ifrån sig nån form av uppmärksamhet...ambulanskillarna frågar frulle vad han tänkte när han ringde efter ambulans...ja de kan man tusan fråga sig om...

1. ambulanskillarna skulle brytit ihop om dom skulle behövt bära ut han på bår...
2. de finns faktiskt andra fall som säkerligen e viktigare...men va vet man man vågar ju inte chansa de hade ju inte vatt så festligt om han ramlat kull o kolat...

frulle får minsann ta sig ut själv...länge o väl står ambulanskillarna utanför o snackar me frulle efter mycke om o men ser man när han trycker in sin enorma kropp i ambulansen...

inte för att 112 ringningar e spexade på nått sett...men de e verkligen sånna här saker som får tiden att gå lite fortare...o att de e spänning på företaget...men gott folk lägg in ambulansbeställning på telefonen man kan ju verkligen inte va säker på att de e svar på de vanliga nöd numret... 040-676 98 00





Kommentarer:
#1: Johanna (Fantasi)

Attans att jag inte kunde få vara me.. det är ju sånna här spännande saker som jag missar... slagge... ambulans... Nästa gång ska jag nog se till att vara på plats! Ha det bra Mie!!

2008-04-02 @ 11:53:31
#2: mie

haha ja de e otur du missar sånna viktiga saker händer...men han va inte på plats så frågan e om han ha kolat...

2008-04-02 @ 15:46:51
#3: Elin

Oh, herregud! denna frulleman.. riktigt spexat!

2008-04-02 @ 21:29:08
#4: Glennolea

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2010-02-22 @ 10:12:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: