Mie

2008-08-26
22:58:26

från läkare på sahlgrenska till ett besök på apoteket...
som vanligt jobb dagen till ära o aldrig ska man kunna gå säker...de e den kända varuuppackardagen tisdag...o ibland för o att de ska bli lite roligare försöker man få me sig lill flickan bg från bageriet...frågan e om man vågar fler gånger ?! efter att ha hört getinghisorien då hon drog upp byxorna med en geting innanför som fick ett raseriutbrott...till att försöka fånga en kniv i luften...bg man låter knivar ramla på golvet...inte bg hon sätter den i tummen...jag förstår inte till en början allvaret i olyckan...men när jag set blodet blir jag genast känslig...vi tackar även johanna för deltagandet i räddningsaktionen...eftersom vi vanligen e klantiga så e ju plåster en stor förbrukningsvara på företaget vilket innebär att dom e helt slut...herregud håll tummen högt o fram me förbandslådan i hopp om plåster...även de förrådet va uttömt...en bomullsgrej o bandage o silvertejp på de...kan ed bli bättre ?! nej absolut inte...vi tar väck de hela efter en stund o visst hade de slutat o se lika otäckt ut...man kan väl sin grej inom läkartjänsten...efter en sån här incident e de mie som går raka vägen till apoteket för att inhandla diverse preparat...numera har vi 2 plåsterpaket...400 mg ibumetin...handkräm o naturnyttigt tvål...jag hoppas plåsterpaketen kommer att hålla länge...

inte nog me att man mött folkslaget apotekare...emma o mie gör besök på stadens bibliotek...de händer ju inte allt för ofta...men jag brukar klassa in bibliotikarie o apotekare i samma lugna kategori...nu när man e blivande student e de ju viktigt att tänka framåt o va förberedd jag lånar en viktig bok...sen e de lunch ala maxi ! louise kommer o gör oss sällskap hem från maxi...sen en långprommis då jag ramlar efter...jag gillar ju inte gå uberfort...vi hamnar som vanligt på balkongen där kasson o spirre gör oss sällskap även kosan o emme droppar in...jag säger de kapellgatan i all ära...men hissen va ska vi ta oss till me den ?! antagligen inte åka den i alla fall...

mie har officiell sovmorron imorron...men man ska inte tro för mycke...o förresten för 3 kronor kunde jag tusan lika gärna struntat i o va svimningsnervös...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: