Mie

2008-08-12
21:18:31

vuxen lixom ?!

Jobb (1p) om ja har ett jobb...1p
Visitkort (1p) så flash e ja inte...men mest för att sätta mitt namn på kartan kanske ja skulle fixa de !
Konferens (1p) herregud kan knappt stava till ordet...
Bor hos föräldrar (-2p) nej egen lya e grejen...
Vara sambo (1p) om bertil räknas...jag vill bli av me min sambo ! 1p
Vara förlovad (1p) jag o bertil ?! nej skulle inte tro de...de e ju en hamster !
Vara gift (2p) seriöst att gifta sig...bidrar ibland till skilsmässa...
Skild (3p) nej...o de kan man ju va glad för 21 år gammal...
Äga villa (2p) nej jag gillar lägenheten på kapellgatan !
Ha en bil (1p kombi + 1p) shit ja kommer inte bli vuxen...
Har haft bil (½ p) jag behöver faktiskt inte de...
Hund (1p) räknas bertil han har ju i alla fall 4 ben...1p
Lån (1p) nej för tusan...kontant e grejen !
Gemensam ekonomi (1p) gemensamma pengar med min icke-sambo menar ni ?!
Pensionsspara (1p) herregud ge mej poäng !!!!!! 1p
Storhandla (1p) räknas de om man inte behöver kundvagn ?!
ICA-kundkort (1p) självklart...finns inget annat i min värld...ica-kortet e guld !
Använda rabattkuponger (2p) nej men shit...ja orkar inte hålla på o klippa ut sånt !
Äga hushållsassistent (1p) nej nej...
Äga diskmaskin (1p) varför ska man ha de ?!
Dubbelsäng (2p) om ja har elle 140 i alla fall weei 2p
Ha julgran på julen (2p) jaja men de e nått som ger mest jobb den e i plast !
Gråa hår (1p) skärpning...nej !
Välja att inte svara i telefon (2p) absolut inte !!!!
Putsa fönster (1p) varför hålla på me sånt ?! de finns de andra som kan hjälpa till me...
Svampplockning (2p) nej skogsaktiviteter e ja negativ emot...o svamp kan vara giftigt !
Långfärdsskridskor (1p) shit skidor nej tack ! men gärna en resa till snön o lite snowboard i vinter !
Parmiddag (1p) mysigt...e ja inte negativ till...men de inträffar lixom inte !
Vinprovning (1p) tack men nej tack...vuxen eller ej !
Danskurs (1p) kan inte dansa...vill inte lära mej heller !
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) jag känner mej inte vuxen just nu...
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) kaffe ?!
Däcka före 23.00 dagligen (1p) nej...skulle de ge vuxenpoäng ?!
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) jag kommer aldrig bli vuxen me dessa frågor !
Spela Bingolotto (1p) e inte de ute ur leken ?!
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) okej ja vill inte va vuxen !
Ha höftproblem (1p) ja e inte pensionär..
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) herregud vilka frågor...
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) jag e rädd att ja själv e ungdom...

6 poäng...nu kommer domen !

Summa summarum: 25Poäng Facit:-15 p "INTE gammal"16-25 p " börjar barka ditåt..."Över 25 p "Nu är du där".


jag e 19 poäng ifrån...frågan e om ja e typen som kan bli vuxen egentligen ?!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: