Mie

2008-12-30
21:46:15

2oo8
nu tänkte ja göra som många andra samla ihop året...se tillbaka en liten överblick...o ja känner på mej att detta e ännu ett år där de hänt mer spex än vad man själv fattat egentligen...

januari: kan man ju mest sammanfatta som sjukt intensiv...me mycke fest! o annat spex elle vad man ska kalla de...jag träffar nya helsköna människor...de e även den månaden som de e hisskaos på kapellgatan...hissen spökar titt som tätt...jag o helle bokar in en resa till usa...landet som e större än störst! de e de små små saker som påverkar i de stora hela...januari är över!

februari: börjar med emmas 20-årsfest...en fest vi sent kommer att glömma på kapellgatan...man kan ju säg att festligheterna bör inte ske i trappen under dom omständigheterna eller nått sånt...men de va sjukt kul! städningen e skriven i historien...jag planerar o donar så min ledighet är fixad inför usa resan...en resa som satt sina engelska spår...sjukt mycke upplevelser som ja förmodligen inte rikigt förstått ännu...allt från frihetsgudinnan till limouisinåkning...månaden slutar med en lite roadtrip till göteborg som slutar med en buss i linköping!

mars: jag fyller 21 år...jag har inte riktigt koll på vad vi mer har o säga om denna födelsdags månad...de e fest på slutänden i mitt place! o så e de ju en liten danmarkstrip o inte att förglömma mitt livs första biltvättningsögonblick i statioltvätten...

april:
månaden då de bokas in tysklandsresa som heter duga! självklart är det mycke fest även denna månad...shit va minnet sviker...låt mig kolla tillbaka...jag ser att jag var på kaffeutbildning oxå sånt e ju me ganska bra :) min mobiltelefon upptäcks vara gravt fuktskadad o i all hast råkar ja köpa en ny...

maj:
en månad som återspeglar sig i festens tecken...ja ska nog säg att hela året gör det...emma o ja får årets bästa utbildning att hamna på i smögen/skagen...där vi e på räkafton o annat trevligt :) vi besöker Stockholm o allt vad det innebär...planerna på hultsfred smides...

juni:
sjukt mycke jobb...jag bakar tårtor med chefen hela dagen till studenten...omväxling förnöjer eller nått sånt...de e nu semestern börjar o ja o emma packar våra väskor för att hamna på ett ställe som e hultsfred...vi får lära oss leva på alkohol o luft...bo i tält o inte kunna spola på toaletten...ladda mobiltelefoner på ett gruppställe...trängas bland fulla människor...de e nu uttryck som "pablo kom hit med ostronen"..."pablo för fan du kommer att bli avskedad" fastnar i mitt ordförråd...efter mötet me stockholmaren...hultsfred e något man bör testa på om man vill möta en värld som inte e normal...de e även en månad med midsommar! de va en upp o ner månad...shit ja vet inte om ja vill tillbaka...

juli: kreta står som resmålet med familjen palmqvist...de e mycket sol o de e mycke värme...kommer hem lagom solbränd...inte bara solbränd utan bränd bränd oxå...jag lär mig säga skål på grekiska...vi träffar samuel en kille från en annan del av köping...när vi hamnar i skåne e de sista dagen på kristianstaddagarna...en kväll full med fesligheter...o självklart e mie på banan för jobb igen...här har vi ju även skådat östesjöfestivalen...de e fest o ja träffar självaste ondskan elle vi kanske ska kalla honom erik ponty...de e mer fest o de e mycke spex! jag klämmer även in en trip till öland o träffar mina favvokids :)

augusti: kräftskiva...släkttrip o annat som gör livet till lite extra spex...o massa jobb! de e även månaden jag börjar studera för o bli lite smartare...de e en allmänt normal månad i mies liv!

september: emma bjuder på ännu en trevlig fest :) nästan hela arbetstyrkan e på plats o då kan de inte bli bättre...annars e de nog mest plugg o irretaration på lärarna o mycke jobb såklart !

oktober: känns som att de e en månad då livet bara flöt förbi...ja ha nog faktiskt inga kommentarer !

november:
börjar me min o kosans roadtrip då felkörning e mer lag än undantag...vi gör påhälsning i ängelholm...en tysklandsresa kläms in o förråden fylls upp...de uppstår säkert någon fest oxå! jag e på ullared alldeles för många gånger...men de e nog en lite trip månad de där...

december: här o nu...de har varit jul...mycke jobb o allt vad det innebär...vi ha besökt stockholm o ja ha köpt en tv...nu väntar nyår o allt vad det innebär...jag jobbar på årets sista dag mest för att avrunda året lixom...

2oo8 har nog vatt ett bra år...mycke har hänt men de gör de ju varje år lixom...jag väntar på 2oo9 o allt vad som kommer hända...jag kommer bli faster gånger 2 lyckan själv...de kommer bli mycket barn helt enkelt...jag hoppas att ja hamnar i ett komma på vad som händer i framtidenstadie...men annars kommer ni förmodligen hitta mej på fantasi som vanligt...

nyårslöften är inget för mej...men jag ska försöka sova mer...inte hamna i väggen...träffar människor som ja träffat alldeles för sällan mina gamla hangs lixom...träffa alla kidsen mer :) o självklart mer häng me mina skåningar!

GOTT NYTT ÅR KAN JAG INTE MER ÄN SÄGA! och god fortsättning mest för att samla vuxenpoängen på de!







Kommentar:
#1: Anonym

wops- du missade grannens hemkost från USA

2008-12-31 @ 00:59:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: