Mie

2008-02-20
23:28:11

ännu mera usa...
måndag o första morgonen som vaknas upp i usa...jetlag o hela grejen i kroppen...sådär lagom trött av de hela...hälsar på alla kidsen morgonen till ära...men de va termerna "goodmorning o hello" så mer avancerat än så utvecklade jag inte riktigt...jag gillar vårt boende o hade gillat de ännu mer om de vatt 10 grader varmare jissus de va vinter inomhus...kidsen skickas till skolan 8,30...vi hämtar hyrbilen som ska färda oss en vecka framöver...gettoställe...o de e nu vi upptäcker hur bra de e o snacka ett språk ingen annan förstår...ordet som kommer att bli vanligare o vanligare nästintill vardag e lodare alternativ lodis ! grabben i biluthyrning frågar om helle e polack...de va mer smutskastning än komplinmang vi förklarar skillnader polen o sverige emellan ! bilen e vår en vit ford...vi går lös me en gång de kallas shopping o de fenomenet följer oss veckan ut...

tvättmaskinen e inte skick för smutsiga kläder...så vi hamnar i huset mellan 12-17 skulle nån interliggent slå en pling...så helle får ett spa bad o ja en makeover...vi lagar spaghetti o köttfärsås...kidsen kommer hem...de e lite läxor o jag o helle tar lite lugn o ro...ett fenomen från helle sida som kommer att återuppkomma "lugn o ro" "jag har semester" de blir mer snack me kidsen...mest följer orden "yes yes yes" "no no no"...efter lite wii spelande kommer päronen hem...lite allmänt amerikanskt hälsande får man ta sig igenom...jag känner mej språklig även fast jag mest lyssnar...natten e ganska tidig eftersom lugn o ro behöver präglas denna natt !

Kommentar:
#1: Louise

haha jag ska ocksa blogga imorrn, bilderna tog all min energi!

2008-02-21 @ 18:42:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: