Mie

2008-02-03
19:04:09

en lyckad fest...o en hel skön helg !
fredagen e planerad som fest...emmas 20-års fest helt enkelt !

men först en dag på jobbet i flummets tecken...hur stor e sannolikheten att man lyckas fastna me ett påshandtag i kaffesumpshållaren mitt under stress...sannolikheten behöver inte va stor på nått sätt...de räcker att man heter mie o jobbar me emma ! jag inte bara välter ut kaffesump över bänk...golv...hyllor...mat...utan även stackars emma blir sumpad...sorry en o två gånger...de e då vi verkligen undrar hur kvällen ska sluta...lite pressad tidsplan för vi tidsoptimister...klockan 15.oo e de mie som ska va ifrån fantasi o slussas vidare till sysset...inom konsum o handla blanne...men svar nej vafö befinner sig inte mie inom dessa aktiveter förrän klockan e 15.30...svaret i de e stockholmare me bröllopstankar...självklart hjäper jag till med bröllopstårtor men jag förväntar ju mig inte att ett sånt möte ska behöva ta 45 minuter ! jaja livet löser sig alltid me lite stress...vi packar bilen me stolar...föda o allt annat...tar oss till kapellgatan...festen förbereds med allt va de innebär...dukning...fix av käk o självklart den goa cidern ska öppnas...de e fest helt enkelt...de droppar in människor mest hela tiden...min lägenhet e öppen som vanligt ! soffan e jackläggare o toan e öppen för samtiliga ! kylen e full så den får de inte tryckas in nått i...

ricky o hans lumparpolare anländer senare...mie håller tal...jag e ju ingen talare...men jag försöker lära mig...3 tal hann jag me under kvällen...ett hisstal...ett sumptal o ett allmänt emma tal ! efter allt vad tal o kropp mot kropp e över kommer ju marcus...de e spel i kosans lägenhet me de nya grannen som man i princip möter överallt...lite mycke alkohol kanske de blev...men jag va ju ledig dagen efter lycka på kapellgatan...emma...jag o pojksnörerna städar...lyfter skåp o allmänt i ordning gör trappen ! gött...resten av dagen e allmänt chill...mys o film ! jag vill ha mer lediga dagar som denna ! lördag kunde inte vatt bättre...egentligen behöver man inte göra så mycke för att de ska bli bra :) o som en liten parentes...så har jag testat kött...köttet heter fläskfilè...på nått sätt e ja fortfarande negativ...

på maxi:
mie:- men hallå e de riktigt blod där i ?!
tant jämte börjar skratta...
marcus: - alltså jag försöker lära henne att äta kött !

va vet jag blodet i rostbiffen på jobbet säger dom ju heter köttsaft...

tackar alla för en ubernajs fredag & lördag !

Kommentarer:
#1: Malin

misan..testa skinkschnitzel. det e hur gott som helst med massa grillkrydda på..de e tunna köttbitar. men super goda.. o det är inte såna där äckliga schnitzlar som jag vet att du inte gillar för dom gillar inte jag heller..utan detta är som sagt KÖTT! testa de med pommes til :D muums :D

2008-02-05 @ 22:21:20
#2: mie

tack för tipset kompis :D

2008-02-05 @ 22:23:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: